Fantastik Ortamlar
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.



 
HomeHome  SearchSearch  Latest imagesLatest images  RegisterRegister  Log inLog in  

 

 Previously on Runelords

Go down 
AuthorMessage
1UP
Admin
1UP


Posts : 3270
XP : 8884
Join date : 2008-11-20

Previously on Runelords Empty
PostSubject: Previously on Runelords   Previously on Runelords EmptyThu Jul 11, 2019 1:14 pm

(Uzun aradan sonra 2017'de yeniden oturumlara başlamadan önce hazırladığım özet. ilk posttaki diğer özeti güncelledim, bunu da buraya yapıştırıyorum, birbirlerini tamamlasınlar.)

Kasabanın en güzel kızı Nualia ve Dikentepe goblinlerinin Sandpoint’e saldırısını önlediğiniz
BİRİNCİ KİTAP:
(İlk 8 oyun)
Sandpoint’in gençleri olarak, 5 yıl önce yanan ın yerine yapılan yeni katedralin açılış töreninde buluştunuz.
+ Şenliğe aniden goblinler saldırdı, püskürttünüz.
Goblinlerin kasabaya Kahraldin ailesine ait cam atölyesinin altındaki gizli tünellerden, babasını öldürüp burayı ele geçiren sürgündeki evlat Sair Kahraldin tarafından sokulduğunu öğrendiniz.
Sair’i yakalayıp hapse attınız, sorguladınız.
Sair’den öğrendiniz ki, kasabanın melek kızı, çocukluk aşkınız Nualia, kendini ucubelerin tanrısı Lamashtu’ya adayıp, Dikentepe goblin kabilesinin başına geçmiş ve iblis Malfeshnekor’u uyandırarak Sandpoint’i ateşe vermek istiyormuş.
Sandpoint’in altındaki tünelleri araştırınca fantastik koridorlar, galeriler keşfettiniz ve burada:
İğrenç, çarpık ağızlı bir takım yaratıklar ve kanatlı küçük bir cine benzeyen Erylium ile dövüştünüz. Yaratıklar garip bir kuyudan peyda oluyordu ve Kawa (Barış) bu kuyuyu çekiciyle parçalamaya çalışırken Erylium tarafından bayıltıldı ve öldürüldü.
Ayrıca burada, üzerinde yedi köşeli yıldız sembolü bulunan bir kitap ve değişik bir mızrak taşıyan, öfkeli, heybetli bir kadın heykeli ile bir Lamashtu tapınağı buldunuz.
Kasabanın deli bilgesi Quink, yıldız sembolünün yedi erdemin bozulup yedi günaha dönüştüğü eski Vecna İmparatorluğu’nun sembolü olduğunu söyledi.
Bu tünelleri daha sonra rahipler ve cücelerin de yardımıyla mühürlediniz, girişleri gömdünüz ve kapadınız. Ancak Quink bu sırada kayboldu, tünellere girip kaybolduğuna dair şüpheler kuvvetli.
Sair uzun diplomasiler sonucu şunu size teklif etti: bana 20.000 altın verin, Nualia’yı alıp buradan gideyim. Siz de yalandan tamam dediniz (asıl planınız neydi hatırlamıyorum). Parayı borç harç topladınız ama gardiyan Vachedi tüm parayı alıp kaçtı.
Luxor’un (Orhan) gözü döndü ve Sair’i hücresinde parça pinçik etti. Sonra da Nualia’yı bizzat öldürmek üzere Dikentepe’ye gitti.
Grup da olayı kökünden çözmek ve Luxor’u bulmak üzere Dikentepe’ye yollandı.
Sair’in ablası, Paslı Ejder’in sahibi, çocukluk arkadaşınız Aymira da Luxor’un peşine düştü.
Dikentepe’de, Nualia’nın başında olduğu Lamashtu ayinini basıp Nualia’yı öldürdünüz, goblinleri dağıttınız. Böylece Sandpoint’e saldırıyı gerçekleşmeden engellediniz.
Dikentepe’nin altında, Sandpoint’in altındakilere benzeyen garip antik tüneller buldunuz.
Nualia’nın serbest bırakmaya çalıştığı korkunç iblis Malfeshnekor’u bulup öldürdünüz.
Nualia için tiksinerek çalışan paralı asker Orik’le arkadaş oldunuz. Arkeolog/büyücü kız Lyria’yı yakalayıp Orik’e teslim ettiniz. Kabilesini dağıttığınız Goblin Kral Ripnugget ile arkadaş olup serbest bıraktınız.
Bir taht odası buldunuz ve burada, üzerinde yedi köşeli yıldız sembolü bulunan bir kitap ve değişik bir mızrak taşıyan, alnına renkli mücevherler gömülü, sürekli aynı kelimeleri tekrarlayan bir adamın bozulmuş, garip bir görüntüsüne şahit oldunuz.
Nualia’nın hikayesinin tamamını da öğrenmiş oldunuz: kendisini kiliseye hapseden ve bebeğini iblis kanı diyerek öldüren üvey babası Rahip Tobyn’i, katedral ile birlikte yakarak öldürmüş. Öfke ve nefretle delirmiş ve kendini Lamashtu’ya adamış. Kendisini hamile bırakıp kaçan kasabanın piçi Delek’in izini sürüp, Cryllor’da (kasabaya yakın büyük şehir) bulup öldürmüş. Sonra Sandpoint’in altındaki Lamashtu tapınağında Erylium’la birlikte takılmış. Oradan da Dikentepe’ye geçmiş. Sandpoint’i yakıp Lamashtu’ya kurban ederek altındaki kuyuyu coşturacak, çarpık ağızlı yaratıkları komple hortlatacakmış.
Nualia’nın boynundan bir yedi köşeli yıldız kolyesi aldınız. Şu anda Evander’de (Alican).


BİRİNCİ KİTABIN SONU:
Luxor, Kahraldin ailesinin oğlu ve Sandpoint’in bir tutsağı olan Sair’i öldürdüğü için hapse yollandı. Hapiste, bir takım katiller Luxor’u öldürmeye çalıştı ama başaramadılar. Luxor, Lady Deverin, Lord Cortesa ve Heironeous Kilisesi’nin kefaletiyle 3 ay hapisten sonra çıktı. Silah taşımamak, Sandpoint’ten ayrılmamak ve 3 ayda bir Cryllor’daki yetkililere görünmek kaydıyla serbest kaldı.
Grubun ailelere 20.000 altın borcu var.
Aymira, Paslı Ejder Hanı ve Sandpoint’i terk etti: ‘Annemi babam öldürdü. Babamı kardeşim öldürdü. Kardeşimi de Luxor, birlikte büyüdüğümüz arkadaşımız. Luxor’u da ben öldürecektim az daha. Bunu yapmama izin vermediğiniz için memnunum. Ama Sandpoint’te durmaya artık dayanamıyorum.’


Sandpoint ve civarında garip cinayetlerin işlenmeye başladığı
BİRİNCİ KİTAP:
(İlk 8 oyun)
İKİNCİ KİTAP (9 ve 10. oyunlar)
3 ay sonra:
Luxor hapisten yeni çıkmış, Cryllor’dan Sandpoint’e dönüyor.
Scar (Barış) yabanda, Elf Ranger Shalelu ile takılıyor. Shalelu, demirci Das Korvut’a iletmesi için Scar’a bir mektup veriyor. Bir süre buralarda olmayacağını, ailesiyle ilgili önemli bir durum olduğunu söyleyip, buralar sana emanet diyerek gidiyor.
Mektup Kawa’nın ablası Ceisha’dan: Siyah Oklar’a katılmış, yakında ziyarete gelecekmiş. Das Korvut ağlıyor.
Sandpoint tiyatro buluşması: Bay Drokkus, grubun Dikentepe macerasını epik bir oyun haline getirmiş. Herkes oyunun ve grubun hastası.
Luxor ve Dendera’nın evinde yemek toplaşması. Luxorlar’ın aile tablosu yakın zamanda esrarengiz şekilde kaybolmuş. ‘Yağmur yağmadığı halde evin içi ıslaktı o gün,’ diyor Dendera.
Değirmende cinayet. Şerif Hemlock geliyor, cinayet mahalinde Luxor’a bir not var - Dendera panik içinde, gelir gelmez başı belaya giren Luxor.
Delice bir not: Daha önceden konuştuk, efendi Luxor. Artık başladı. Sürünün başına geç ve bu işi bitir. -Lordunuz.
Cinayet mahalinde araştırma: Korkunç ritüel, parçalanmış vücutlar, kurbanın göğsüne oyulmuş 7 köşeli yıldız, iğrenç koku.
Nehrin karşı kıyısından grubu gözleyen garip ‘gri adam’la kapışma - Luxor’a benzeyen, leş kokulu bir adam. Nehrin dibinden yüzerek kaçıyor.
Şeriften istihbarat: Panter Dere yakınındaki ahırda benzer cinayetler işlenmiş ve sağ kurtulan tek kişi Grayst adında bir adam.
Grayst normalde Şişko’nun Yeri’nde takılıyorumuş. Olaydan sonra delirmiş, şerif onu Habe’in Sanatoryumu’na göndermiş.
Şişko’nun Yeri’nde soruşturma. Şişko ve Jubrayl Vhiski ile muhabbet. Jubrayl, Grayst’ın cinayetin işlendiği ahıra 3 pis kumarbaz ile birlikte koruma olarak gittiğini söylüyor.
Pangar (volkan), Jubrayl’ın odasına gizlice girip mallarını çalıyor. Fantastik zehirler, iksirler, kasabadaki karanlık bağlantılara dair belgeler.
Tam odadan çıkarken Pangar tuzağa yakalanıyor. Scar ile birlikte son anda kaçıp Cortesa malikanesine saklanıyorlar.
Bu sırada Scarnetti muhafızları sokakta Luxor ve Evander’in çevirip mallarına el koyuyor.
Jubrayl bizzat Cortesa malikanesine geliyor. Pangar ve Scar malları teslim ediyorlar. ‘Olmamış kabul edelim, tersim pistir,’ diyor Jubrayl.
Sonrasında el konan mallar da geri veriliyor.
Cinayet mahali ahıra gidiş, cesetlere dadanan korkunç kurtlarla kombat. Araştırma, aynı ritüelle öldürülmüş 3 kişi daha: Sandpoint’li kumarbazlar. Yine pis koku ve çıplak ayak izleri.
Cesetlerden birinin üstünde not: sayın bAylAr mortwell, hask ve tabe. kÂrlı bİr İŞ İçİn YETENEKLERİNİZE İhtiyacım var. yüksEk mİktar altın ve mal ve altın elde edeceğİz. ancak detayları açlık layacak konumda değİlİm. hepİmiz zenGgİn olacağısz. bu gece Panter dere üzerİnde ESKİ bradlEy ahIrına gelİn. konuşalım. GElİN. bELKİYORUM.
Grayst’ı sorgulamak üzere Habe’in sanatoryumuna gidiş. Garip hastalar, garip deneyler.
Grayst, Luxor’u görünce iletmesi gereken mesajı iletiyor: Efendi lanetli evinde seni bekliyor.
Sonra deli gücüyle bağlarından kurtulup Luxor’a dalıyor, ağır yaralıyor. Grup Grayst’ı zar zor öldürüyor.
Lanetli ev denince grup 3 yer düşünüyor: Oymacı’nın evi, Niska Teyze’nin evi ve Foxglove Malikanesi.
Evander ölmeden önce son anda Grayst’ın zihnine girip (kader puanı + detect thoughts) ahırdaki ritüel anısına ulaşıyor:
Üstü başı kan revan ve pislik içinde olmasa iyi giyimli denebilecek bir adam? Uzun dilli bir yaratık? Kurbanlarının göğüslerini oyuyor.
Evander yaratığın giysisinin renklerini Foxglove Ailesi’nin renkleri olarak yorumluyor.
Çenesi ve kaburgaları kırık olan Luxor’u katedralde rahiplere teslim ediyorlar.
Niska Teyze’nin evine gidiş: Kızı Koya Teyze, Pangar’ı içeri almıyor. Pangar garip bir koku alıyor.
Koku ilaç kokusu, hastalıktan muzdarip babasının yıllardır ihtiyaç duyduğu, ağrılarını dindiren ilaç. Cortesa’lar bu ilacı Jubrayl’den alıyorlar (Pangar’ın Jubrayl’den çaldığı notlarda görmüşlerdi)
Pangar, Koya ile konuşmayı başarıyor: Koya, gereken malzemeyi Jubrayl’ın kardeşi Sandru’nun getirdiğini, kendisinin de ilacı hazırladığını söylüyor. Çok gizli bilgi. Sandru iyi çocukmuş bir de.
Ayrıntıları hatırlamıyorum ama Pangar bu ihtimal karşılığında iyi bir para bırakmıştı sanırım.
Grup, diğer iki lanetli ev Oymacı’nın evi veya Foxglove Malikanesini araştırsak mı diye düşünüyor.
Back to top Go down
http://fantastikortamlar.forumotion.com
 
Previously on Runelords
Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» hatırlamaca: previously on rise of the runelords
» previously on golarion'un yiğitleri

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Fantastik Ortamlar :: Campaign: Rise of the Runelords :: Genel-
Jump to: