Pathfinder’ın resmi dünyası Golarion Campaign
Setting’ini uzun ve detaylı bir şekilde okudum, diyebilirim
ki en etkileyici tarafı, pek çok farklı temada
ülke, diyar ve ırkı mantıklı ve akıllıca bir şekilde
efsanelerle dolu bir tarihe ve Golarion coğrafyasına
yerleştirmişler. Yani Golarion’un bir – iki yazarın
sevgili karakterleri gezerken arkaplan olsun diye
yaratılmış bir dünya değil de, oyun tasarımcıları
tarafından, oyuncular ve oyun yöneticileri için tasarlandığı
belli. Yani oyunun temalarını çeşitlendirmek,
kısmak ve istediği temada oyun oynatmak için, DM
sadece hangi ülke ve bölgede oynatacağını seçecek.
Orklar ve insanların bitmeyen savaşları için Hold
of Belkzen ve civarına, kara elfler ve yer altı efsaneleri
için Varisia’nın kuzeyine, efsanelerle dolu Viking
toprakları ve sınırlarında dans eden cani perilerin
gölgeleriyle bir oyun için Ulfen diyarları ve Baba
Yaga’nın buz ülkesi sınırlarına, 6000 yaşında bir
hayalet büyücü tarafından yönetilen ülkede vampir
savaşçılar olmak için Nex’e, üstün büyücüler ve harikalar
diyarı için Nex’in hemen komşusu olan Neb’e
bakabilirler… Ve bu anlattıklarım 45 farklı diyardan
sadece 7’si.
Golarion’da bildiğimiz standart ırklar farklı.
Gnome’lar bir fey diyarından kaçarak gelmişler, elfler
uzun ömürleri yüzünden daha rahat ve boşvermiş bir
ırk, yarı-elf’ler iç çatışmaları yüzünden zihinsel olarak
farklılar, cüceler çok zor şartlarda yaşadıkları ve çok
savaş verdikleri için, elflerde alışkın olduğumuz içine
kapanık ve sert mizaca sahip olmuşlar… Golarion’un
tanrıları ise Yunan pantheonunun fantastik versiyonları
olmak yerine, Golarion gibi bir dünyaya uygun
tanrılar olmuşlar.
Son söz olarak söylemek istediğim, şu ana kadar
oynadığım D&D sistemleri arasında en oturmuş ve
en keyifli sistem Pathfinder sistemi, en bütün ve
keyifli setting ise Golarion setting’i oldu. Bakalım
gelecek ne gösterecek?
kaynak:
http://www.rpcraft.net/RPCraft_STK_v3.pdf