| pathfinder rpg final versiyon | |
|
|
Author | Message |
---|
1UP Admin
Posts : 3270 XP : 9096 Join date : 2008-11-20
| Subject: pathfinder rpg final versiyon Wed Jun 17, 2009 8:38 am | |
| biliyorsunuz bizim sistem paizo'nun (DnD 3.5'i geliştirme parolasıyla) çıkardığı pathfinder sistemi. fakat şu anda oynadığımız, sistemin beta versiyonu. playtest aşaması bitti, ağustos ayında sistemin final halini kocaman bir kitap olarak çıkaracak abiler. şimdi bir takım previewler veriyorlar sitelerinde, oradan alıntı yapayım ben de.
cleric, turn undead: In addition to the changes to domains, the turn undead rules have been revised as well. Now called channel energy, this ability releases a wave of positive or negative energy in a 30-foot radius. When Kyra uses this ability she must choose to heal living creatures or to harm undead creatures (in the Beta rules, she could do both simultaneously). If she chooses to heal, all living creatures in the area are healed the listed amount. If she chooses to harm undead, all undead in the area take the listed damage, but they receive a save for half damage. Evil clerics can use this power in reverse, to harm living creatures or heal undead creatures. Kyra also has a few feats to enhance her channel energy ability. Improved Channel adds +2 to the DC to resist the channel and Selective Channel allows Kyra to exclude a number of targets in her area equal to her Charisma modifier. The big change here though is the Turn Undead feat. This feat allows Kyra to spend one use of her Channel Energy ability to force undead to flee from her unless they make their save. This version does not deal damage, but it can turn the tide in a battle.
bizim şu anki beta versiyonda, channel energy ile aynı anda hem undead'e damaj, hem dostlara heal etkisi oluyor - ali'nin yaptığı gibi. volkan'ın oyununda için selen'in karakteri için bu özelliği düşünürken biraz abartı güçlü olduğunu konuşmuştuk. şimdi onu kısmışlar biraz gibi, ya heal ya damaj olarak seçiyorsun. damaja da save atıyor artık undead. standart turn undead'deki kaçırma olayını da (selen'in yaptığı gibi) feat ile eklenen bir opsiyonel güç olarak düşümüşler. iyi gibi geldi bana. | |
|
| |
valost
Posts : 2847 XP : 8584 Join date : 2008-11-20
| Subject: Re: pathfinder rpg final versiyon Wed Jun 17, 2009 10:36 pm | |
| fena diilmiş ama iş çıkaracıklar yine başımıza kafamız karışcak üçün beşin hesabını yaparken yine | |
|
| |
1UP Admin
Posts : 3270 XP : 9096 Join date : 2008-11-20
| Subject: Re: pathfinder rpg final versiyon Wed Jun 17, 2009 11:44 pm | |
| valla bi çıksın bakalım. çok büyük değişiklik yok, ince ayar var gibi görünüyor şimdilik.
pathfinder rpg'nin şöyle bir olayı var: çok fazla opsiyon sunuyor. standart DnD'de 10 fighter yaratsan 10'u da üç aşşa beş yukarı aynı olacakken bunda türlü türlü fighter, cleric, sorcerer vesaire yaratabiliyorsun. ve ilk level'dan bile kullanabileceğin bir sürü özelliğin oluyor. ama işte onu hakkını vererek yapabilmek için de kuralları iyi bilmek gerekiyor. o noktada da kafa karıştırıcı olmaya başlıyor işler.
bir yandan grapple, turn undead gibi standart DnD'de yüzlerce zar attığın yüzlerce tabloya baktığın beyin sken, oyunu durduran şeyleri pratikleştiriyorlar o iyi. hoş şimdi combat maneuver olayını atak ve defans olara ayırmışlar bakalım hayırlısı. mantıklı ama karışık olmaz umarım.
ideal olarak bize çok daha hafif kurallı bir sistem lazım gibi. ama bu oyuna devam edeceksek, yeni versiyona güncelleriz herhalde sistemi, karakterleri. | |
|
| |
1UP Admin
Posts : 3270 XP : 9096 Join date : 2008-11-20
| Subject: Re: pathfinder rpg final versiyon Wed Jul 22, 2009 6:13 pm | |
| rogue preview'ini yayınladılar amcalar. tuzak bulma olayında güzel bir değişiklik yapmışlar. artık herkes tuzak bulup bozabiliyor. roguelar ise daha güzel bulup bozabiliyor. biz de şimdiden öyle kullanmaya başlayalım derim.
rogue ve tuzak bulma olayını, ranger ve iz sürme olayı gibi yapmışlar. önceden perception'un ne kadar yüksek olursa olsun sadece rogue'lar tuzak bulabiliyordu. iz sürebilmek için de survival'ın ne kadar yüksek olursa olsun illa ki track feat'i lazımdı.
bizim şu anda oynadığımız beta versiyonda, track feati zorunluluğunu (hatta komple track feat'ini) kaldırdılar. herkes survival ile iz sürebilir hale geldi. track ise sadece ranger'da bulunan, iz sürerken survival'a ranger'ın levelının yarısı kadar bonus veren ekstra bir özellik oldu.
şimdi final versiyonda da bütün karakterler perception'u ve disable device'ı yettiği sürece tuzakları bulup bozabiliyor. roguelar ise trapfinding özellikleri sayesinde bunlara levellarının yarısı kadar bonus alıyorlar. aynı mantık.
ayrıca rogue'a opsiyonel olarak, aktif olarak aramasa bile tuzakları farkedebilme gibi özellikler de vermişler. tuzak konusunda uzmanlaşmak isteyen bir rogue iyice gosulaşabilir yani. | |
|
| |
valost
Posts : 2847 XP : 8584 Join date : 2008-11-20
| Subject: Re: pathfinder rpg final versiyon Wed Jul 22, 2009 7:40 pm | |
| perceptiona abanan başka bi klas o zaman, bi süre düşük levellerde mesela, rogue gibi trap bulabilecek, he mi? iyi mi, kötü mü bilemedim... | |
|
| |
1UP Admin
Posts : 3270 XP : 9096 Join date : 2008-11-20
| Subject: Re: pathfinder rpg final versiyon Wed Jul 22, 2009 7:55 pm | |
| iyi iyi. perceptiona abanan bulsun tabi niye bulmasın. disable etmesi var bi de o ayrı. disable bi tek bard'a class skill rogue dışında.
grupta rogue da olsun diye sırf rogue'a verdiler bu özelliği. sonra da rogue bir işe yarasın diye her maceraya abuk sabuk kilitli kapı, tuzak koydular. | |
|
| |
1UP Admin
Posts : 3270 XP : 9096 Join date : 2008-11-20
| Subject: Re: pathfinder rpg final versiyon Sun Aug 09, 2009 11:41 pm | |
| | |
|
| |
ubor metenga
Posts : 1272 XP : 7054 Join date : 2008-11-21
| Subject: Re: pathfinder rpg final versiyon Mon Aug 10, 2009 12:41 am | |
| diğerlerinede uyarsa üleştirelim 50 dolar+kargo alalım güzelinden. bi gece dışarı çıkmayız olur biter... ne diyorsunuz? | |
|
| |
1UP Admin
Posts : 3270 XP : 9096 Join date : 2008-11-20
| Subject: Re: pathfinder rpg final versiyon Wed Aug 19, 2009 6:13 am | |
| şurada yeni kuralların herşeyi var: http://paizo.com/pathfinderRPG/prd/ben geçiş yapma taraftarıyım. çok kasacak, temelden değiştirecek şeylere ellemeyelim tabii, pek yok zaten öyle değişiklikler. bazı kısımlarını sevmedim (bardic music'in yeni versiyonu mesela), onları belki eskisi gibi kullanabiliriz. bizim haramiler için değilse bile volkanın oyun için update edelim diyorum karakterleri. bir 'betadan sonra neleri değiştirdik' kitapçığı yayınlayacaklar yakında bedavaya, onu bekliyorum. yoksa satır satır okumak gerekiyor nerede ne değişmiş diye. siz yine bakıverin üşenmezseniz buradan kendi classlarınıza, ırklarınıza, featlerinize, skillerinize. bu arada, latroncuğum, sen +4 alıyormuşsun sonik efektlere karşı savelerine. belki o vargouille'ler geldiğinde paralize olmıcaktın, kader puanları da cebinizde olacaktı. kader puanları olmasa ölmüştünüz zaten, herkes de seni dövüyodu 'bilmiyo musun lan gücünü' diye : ) satın alma meselesine gelince... kural kitabını almaya gerek olmadığına karar verdim. macera satın alırız bir şey alacaksak. onların hem korsanları bulunmuyor, hem de basıp okumak, oyun sırasında elde tutmak gerekiyor. | |
|
| |
valost
Posts : 2847 XP : 8584 Join date : 2008-11-20
| Subject: Re: pathfinder rpg final versiyon Wed Aug 19, 2009 6:25 pm | |
| bana uyar... temiz bi geçiş yapalım sonra ellemeyelim bi daha... | |
|
| |
| pathfinder rpg final versiyon | |
|