Fantastik Ortamlar
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.



 
HomeHome  SearchSearch  Latest imagesLatest images  RegisterRegister  Log inLog in  

 

 narrative combat

Go down 
2 posters
AuthorMessage
1UP
Admin
1UP


Posts : 3270
XP : 9099
Join date : 2008-11-20

narrative combat Empty
PostSubject: narrative combat   narrative combat EmptyThu May 19, 2011 11:22 pm

benim çok hastası olduğum, tüm kuralları 4 sayfalık bir pdf'den ibaret olan mükemmel sistem minimus'da şöyle bir fikir var örneğin. bence şahane. DnD için fazla narrative tabii ama yine de bi şekilde kullanılabilir.

Scene Setting & Details
After the game master sets a scene, each player gets to ask a
“clarifying question”, using senses their character has, and things the
character would know. The game master can say “yes” or “no”. If the
game master says “no”, the next player gets to ask, and the process
repeats until every player has gotten a “yes”, or been told “no” twice.
The game master may cut this short to keep the game moving.

Sample clarifying questions: “Was this battlestation built without
guardrails on the catwalks?” Or “Would that chandelier hold my
weight?”. Even “The dry dusty weather is making Doc Holliday’s
tuberculosis act up, isn’t it?” is a clarifying question.

You may not use a clarifying question to negate someone else’s actions,
or change the psychology or behavior of another character.

Anything the game master says “yes” to is a detail. During the
scene, any character can incorporate that detail into the description
of their action, which adds one to the die roll per detail used.

Equipment can have details defined. Equipment details can be
used once per scene; no equipment can have more three details set.

Words used by another character to describe a failure can be used
as details, but only if used immediately, and only one player may
“snatch details from the jaws of defeat”.
Back to top Go down
http://fantastikortamlar.forumotion.com
valost

valost


Posts : 2847
XP : 8587
Join date : 2008-11-20

narrative combat Empty
PostSubject: Re: narrative combat   narrative combat EmptyThu May 19, 2011 11:43 pm

güzelmiş lan çok. ama bize nası uyarlarız bilemedim. bambaşka bi ekol, bambaşka bi mantık bu. sonuçta gridsiz oynadığımız oyun öze dönüş oldu. yıllar öncesinin sistemine dönmüş olduk sadece. bu baya farklı bi şey.


oyuncular hareketlerini tasvir ederken, dm olarak düşmanların hareketlerine ek olarak mekanı falan da işin içine katmaya çalışalım." derken ne mekan kısmında ne demek istedin, yukardakinin haricinde? mekanın şartları da mı eklensin kombata bi şekilde ya da mekandaki aletler edavatlar mı, atıyorum masa sandalye gibi şeyler mi yoksa daha genel, oyuncuya ortamın hissiyatını verecek bi şey mi?
Back to top Go down
1UP
Admin
1UP


Posts : 3270
XP : 9099
Join date : 2008-11-20

narrative combat Empty
PostSubject: Re: narrative combat   narrative combat EmptyFri May 20, 2011 1:03 am

ikisi de. benim kastettiğim direk yukarıdaki gibi bir şeydi aslında. burda sistematize etmiş, direk sistemin bi parçası haline getirmiş. bonus vererek mekanı kullanmaya (dolayısıyla daha hikayeli bir kombat yaratmaya) teşvik ediyor oyuncuyu. ayrıca sıçışlarını da tasvir etmeye teşvik ediyor - diğer oyuncular o tasvirden bir fayda çıkarabiliyorlar zira.

biz bu kadar sistematize etmeden nasıl faydasını görürüz düşünebiliriz (hoş çok da kompleks değil, ben bunu direk bu haliyle denemek istiyorum bi sonraki oynatacağım oyunda). mekanı tasvir ettikçe oyuncuların aklına bunu kullanmak gelebilir. ne bileyim, lağımlar kaygan dersen mesela adamları düşürmeye çalışabiliriz ya da ahşap köprü zor dayanıyor dersen orayı kırmayı deneyebiliriz... ya da stratejik faydasından bağımsuız, oyuncuların kendi hareketlerini tasvir etmeleri için yardımcı ipuçları olur bunlar: kaymamaya dikkat ederek iskelete yaklaşıyorum, falan... dm'e ekstra iş tabi bi yandan, milyon tane artının eksinin içinde. minimusun sistemi bunu da çözmüş güzel.

bizim son oyunda, kılıcım iskeletin kemiklerinin arasından svis svis geçince dizine tekme atıyorum diye anlattım hareketimi... bunların mekanik etkisi olmasa da kafada canlandırma olarak renk kattı. gridsizlik buna teşvik ediyor o kesin.

bizim sistem tam tersi, featin yoksa herhangi bir şeyi denememeye teşvik ediyor. sistemden korktuğumuzdan fantastik hareketler denemiyoruz combatta. can bu tip şeyleri yapmayı hep istiyordu mesela haramilerde ama ben de yeteri kadar izin veremedim oyuna etki etmesine. bi şekilde daha çok görmek güzel bunları combatlarda ki 5 kare gidip atak ettim olmasın. bu yüzden de biraz mekanik bonusun da peşindeyim teşvik yöntemi olarak.
Back to top Go down
http://fantastikortamlar.forumotion.com
1UP
Admin
1UP


Posts : 3270
XP : 9099
Join date : 2008-11-20

narrative combat Empty
PostSubject: Re: narrative combat   narrative combat EmptyFri May 20, 2011 2:35 am

Tips for Running Narrative Combats: No Minis or Maps Required
http://www.gnomestew.com/gming-advice/tips-for-running-narrative-combats-no-minis-or-maps-required

alttaki yorumlar da güzel makaleden sonra.
Back to top Go down
http://fantastikortamlar.forumotion.com
 
narrative combat
Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» En iyi Combat
» en iyi combat
» combat statları
» combat'ı hızlandırmanın yolları
» combat maneuver defense

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Fantastik Ortamlar :: Sistem :: Genel-
Jump to: