Fantastik Ortamlar
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.



 
HomeHome  SearchSearch  Latest imagesLatest images  RegisterRegister  Log inLog in  

 

 combat'ı hızlandırmanın yolları

Go down 
3 posters
AuthorMessage
1UP
Admin
1UP


Posts : 3270
XP : 9096
Join date : 2008-11-20

combat'ı hızlandırmanın yolları Empty
PostSubject: combat''ı hızlandırmanın yolları   combat'ı hızlandırmanın yolları EmptyTue May 19, 2009 2:43 am

combat başlayınca genelde oyun çok ağırlaşıyor. içine girdiğimiz hikaye, atmosfer de zar atmaktan, hesap kitap yapmaktan kaybolup gidiyor. combat'ın zevki de ayrı tabii ama yine de hikayenin dinamik gidişini ve atmosferini bozmamak için, combatları daha hızlı ve daha zevkli çözebilmek için aklıma gelen ve sağdan soldan okuduğum bir kaç fikri kısaca yazacağım. aklınıza yatarsa kullanmayı deneyebiliriz. bakın bakalım ne diyeceksiniz.

herkes gücünü, büyüsünü bilsin
bu zaten çok açık. combatı en yavaşlatan şey mekanik hesap kitaplar. büyücülerin işi biraz daha zor. ama combat içinde, 'bunun menzili neydi, kaç round sürüyordu, stun etti ama stun olmak ne demek, power attack yaparsam artı kaç alıyorum' gibi şeyleri combat ortasında bakmak direk konsepti çökertiyor. bunları mümkün olduğu kadar önceden, belki madde madde hazırlamakta fayda var. bunu çözersek combatlar direk 2 katı hızlanacak bence.

eğer takıldığımız mekanik bir şey olursa oyunun içinde iki saat aramak yerine o anda bir karar verelim. şöyle bir şey var kafamda: eğer oyuncu bilmesi gereken bir mekaniği bilmiyorsa, karar oyuncunun aleyhine olsun. ben bir canavarın mekaniğini önceden çalışmamışsam ve combat içinde sıçarsam, karar oyuncunun lehine olsun. diyelim ki karşınıza bir golem çıktı, biriniz golem'e bir charm büyüsü attı, ben de golem charm yer mi yemez mi bilemedim. iki saat aramayayım, bu spesifik golem'e charm'ı yedireyim. not alalım. oyundan sonra bakalım, bir daha tekrarlamayalım. ama olan olmuş olsun. ölüm kalım meseleleri dışında bu şekilde davranalım.

zarları beraber atmaca
bunu zaten az çok yapıyoruz. örneğin valost bir roundda 2 atak yapıyor, 2si için de zarı aynı anda atıyor. tüm atak ve damage zarları da birlikte atılabilir, vurdum mu vurmadım mı diye görmeyi beklemeden. agannazar'ın 4d8 damage'ı gibi şeyler falan, düşününce bir çok şey var buna benzer.

5 kere zar atmaca
bu bir varyasyon: herkes combat başladığı anda 5 adet d20 atıp (hatta 5 tane 20'lik zarı bir seferde atıp) bir kenara not ediyor. sonra da bunları combatta istediği sırayla kullanıyor. bu şekilde hem paso takır tukur zar atmıyoruz, hem de bu '5 zarı nasıl kullanacağım' gibi taktiksel bir seçim ortaya çıkıyor. hem de kritik sıçışlar ve kritik başarılar biraz daha oyuncunun elinde olduğundan daha dramatik combatlar ortaya çıkıyor.

dm olarak ben de oyundan önce tonla 20lik atıp bir yere kaydediyorum ve combatlarda sırasıyla bunları kullanıyorum. eğer hikaye için çok kritik bir combat varsa, ben de aradan istediklerimi seçebiliyorum, ama sonuçta ortalama denge korunmuş oluyor.

denemek lazım, zevkli ve pratik olabilir.

en azından initiative'ları önceden atıp not etmeyi deneyebiliriz. böylece hikaye ile combat arasında duraklamadan hop diye aksiyona girebiliriz.

standart damage
yine zar atmayı azaltmaya yönelik bir varyasyon. damage zarı atmak yerine her silahın ya da büyünün damage'ını sabitliyoruz. caleb falchion ile 2d4+8 yerine her seferinde 14 (3+3+8 ) vuruyor. ubor agannazar ile 4d8+1 yerine standart 21 (5+5+5+5+1) vuruyor. hem kafalar karışmıyor hem hızlı gidiyoruz.

battle grid ve minyatür olayını kaldırmaca
frp toplantılarından bağımsız oturup benimle lego oynarsanız grid olayını kaldırırırım Razz

legolar ve grid olayı atmosfere her zaman pozitif katkıda bulunmuyor gibi. ayrıca griddir, figürlerin pozisyonudur hazırlaması zaman alıyor, hem de combatı, aslında olması gerektiği gibi çılgın aksiyon olmaktan çıkarıp, bir nevi satranca dönüştürüyor. standart DnD kuralları grid ve minyatür kullanıldığını farzederek tasarlanmış. standart kuralların dışına çıkıyor olcağız ama insiyatif, sağduyu ve sıkışınca biraz rastgele zar atarak çözeriz gibi. düşünelim bakalım.

daha tonla şey yapılabilir. bunlar rastgele gördüklerim ve aklıma gelenler. bazılarının işe yarayacağı kesin, diğerlerini ise denemek gerek.

oyuncular olarak yine asıl kararı verecek sizlersiniz. derseniz ki combatlar mis gibi, kurcalamayalım, kurcalamayalım : )
Back to top Go down
http://fantastikortamlar.forumotion.com
valost

valost


Posts : 2847
XP : 8584
Join date : 2008-11-20

combat'ı hızlandırmanın yolları Empty
PostSubject: Re: combat'ı hızlandırmanın yolları   combat'ı hızlandırmanın yolları EmptyTue May 19, 2009 1:01 pm

ben başından beri lego minyatür konusuna mesafeliyim zaten. zaman harcama vs. durumundan ziyade oyunu fazlasıyla somutlaştırdığını düşünüyorum. engin dar dehlizlerde elimizde meşalelerle yürüdüğümüzü anlatırken kombat başlayınca bi anda dama tahtasında oyun oynar oluyoruz.
taktiksel açıdan oyunu çok rahat görebilmemizi sağladığı çok açık. buna sözüm yok. ama heyecan vs. bakımından eksileri olduğunu düşünüyorum.

siz de düşünün...
Back to top Go down
valost

valost


Posts : 2847
XP : 8584
Join date : 2008-11-20

combat'ı hızlandırmanın yolları Empty
PostSubject: Re: combat'ı hızlandırmanın yolları   combat'ı hızlandırmanın yolları EmptyTue May 19, 2009 1:13 pm

herkes gücünü, büyüsünü bilsin:
sözlü sınav gibi olur lan bu! helecan basar herkeze. ayrıca bilmiyorum diyeceğime üstünü söylerim... +5 miydi, +3 müydü diyeceğime koyarım 5'i ikiyle çarpar yoluma devam ederim...

zarları beraber atmaca:
dediğin gibi engin'im valost yapıyo bunu. ikisini beraber atıyorum... bi zararını görmedim. bi faydasını gördüm mü, ondan da emin değilim. teker teker atarken daha iyi konsantre oluyodum yirmilere Smile

5 kere zar atmaca:
initiative'ları önceden atmak olabilir mesela ama o anda o işin heyecanı da ayrı oluyor. oyunun başında attığımız bu zarlar da combat taktiğini de etkileyecektir ama... sonuçta daha combat başlamadan, kimin önce hareket edeceğini biliyor olucaz. en azından ekip içinde kimin hareket edeceğini. bu da heyecandan götürür gibi geliyor.
yirmilik zarları ve damageları bir arada atmaya da karşıyım. çok karşıyım hem de. olmaz öyle şey!

standart damage: bu da hoş değil... oyunun yarısını alıp götürür sanki...
Back to top Go down
Latron

Latron


Posts : 1363
XP : 7081
Join date : 2008-11-20

combat'ı hızlandırmanın yolları Empty
PostSubject: Re: combat'ı hızlandırmanın yolları   combat'ı hızlandırmanın yolları EmptyTue May 19, 2009 3:09 pm

ben şahsen grid olayına valost arkadaşımız kadar mesafeli değilim. ama tabi önceki oyunlarda gridsiz oynamadığım için onun tadını bilmediğimden olabilir.
tabi bi yandanda her combat öncesinde grid hazırlığı yapılmasına da gerek yokmuş gibi geliyor. çayırlık geniş alanda çok lazım olmuyor grid sanki. ama zindanda bitakım taktikler yapılabiliyor. ben burada denenebilir olarak grid hazırlayacağımız combatlara engin'in önceden karar vermesini, ve iki türlüsünüde kullanmayı öneriyorum.

zar konusunda en aklıma yatanı attack roll ve damage roll zarlarını birlikte atmak. onun dışında önceden toplu atılacak initiative ve attack/damage zarları fikri hoşuma gitmedi. combatı combat yapan bir takım değerlere tersmiş gibi. sabit damage ise hepten işi easyde oynanan bilgisayar rpgsine çevirir. ha caleb arkadaşımız için -dolayısıyla bizim için- belki ferahlatıcı olur ama o atılamayan yüksek zarlarda şen haramilerin alamet-i farikası oldu be hocam. az muhabbetini ypmadık, ne atamadın ulan diye.

konuşalım bunları.
Back to top Go down
valost

valost


Posts : 2847
XP : 8584
Join date : 2008-11-20

combat'ı hızlandırmanın yolları Empty
PostSubject: Re: combat'ı hızlandırmanın yolları   combat'ı hızlandırmanın yolları EmptyTue May 19, 2009 4:14 pm

attack roll ve damage roll'ları da beraber atmak zamandan kazandırsa da heyecandan götürür bence. oh vurmuşum dedikten sonra tekrar altılık, sekizlik zarı neyse işte alıp ne kadar vurduğunu atmak zevkli bi şey sonuçta. bazen işler o kadar pamuk ipliğine bağlı oluyo ki herkesin gözü o zarda oluyo. bu işten kazanacağımız zaten olsun olsun en fazla yarım dakikadır, ki o kadar da olmaz. bu heyecanı kaybetmeye değmez.

asıl zaman kaybettiren bize aslında engin'in ilk maddesi. gücümüzü neyle vurup neyle vuramadığımızı bilememek. ben her seferinde hesaplıyorum üstüne 6 mı 7 mi koyacam, şuna kaç alacam diye. tam kafamda oturuyo, geliyo bull's strength ubor'dan çok şükür Smile onu tam ayarlıcam latron türküye başlıyo Smile kafam iyice karışıyo. oyundan önce güzel bi liste yapalım, olasılıklarımıza göre... fix hareketlerimiz var sonuçta, latron'un türküsü, ubor'un bull's strength'i işte. bi kağıtta yazıyodu zaten sanki. onları yazalım bi kenara en başta. daha az kullandığımız şeyler de zaman kaybettirmesin. ok atmak aldığımız artılar, eksilerle ne ediyo onları yazalım küçük küçük, hızımız baya artar bence...


afro
Back to top Go down
1UP
Admin
1UP


Posts : 3270
XP : 9096
Join date : 2008-11-20

combat'ı hızlandırmanın yolları Empty
PostSubject: Re: combat'ı hızlandırmanın yolları   combat'ı hızlandırmanın yolları EmptyTue May 19, 2009 4:48 pm

grid konusunda aslında şunu söylemem lazım. taktiksel combat, DnD adını verdiğimiz oyunun en büyük elemanlarından biri. eğer mesela tamamen sinematik, atmofere ve hikayeye odaklanan bir world of darkness oyunu oynuyor olsaydık, isteseniz de grid kullanmaz, ne bileyim, kulağınızın yanından uçuşan mermilerin hissini anlatmaya çalışırdım. fakat DnD oynuyorsak DnD gibi oynamaya, çok temel şeyleri değiştirmeye çalışmamaya karar vermiştik. hem zaten gördüğüm, anladığım kadarıyla herkes de seviyor taktik yapmayı, zar atmayı. orada bir sıkıntı yok yani. ha bir gün bir WoD oyunu oynarız hepimizin götü düşer oh yeah deriz, ayrı : )

fakat tabii küçük kombatlarda ya da açık arazide kullanmamayı deneyebiliriz. baktık olmuyor, alırız oradan münyatürleri koyarız masaya. lego bozuyorsa daha sembolik bir şey de kullanabiliriz.

mesela müfettiş eraldo coil combatında kullanmadık grid de minyatür de. o combat hala herkesin zihninde canlı duruyor sanırım (hoş ubor'un üç buçuk atmasının etkisi de bunda büyük Smile ) fakat diğer yandan orada aslında ubor'un yerden kalkıp, müfettişin arkasından yetişip agannazar ile kızartması mümkün değildi. grid kullansak bu hatayı yapmamış olacaktık. gibi gibi.

diğer konularda da herkes bişeyler söyledikten sonra yorum yapıcam.
Back to top Go down
http://fantastikortamlar.forumotion.com
 
combat'ı hızlandırmanın yolları
Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Fantastik Ortamlar :: Sistem :: Ev Kuralları-
Jump to: