| Kader Puanları v2.0 | |
|
|
Author | Message |
---|
1UP Admin
Posts : 3270 XP : 9096 Join date : 2008-11-20
| Subject: Kader Puanları v2.0 Sat Sep 18, 2010 3:01 pm | |
| Kader Puanları v2.0.0
Kader puanı nedir? Karakterleri bu hikayenin kahramanları yapan, normal şartlarda imkansız görünen işleri başarmalarına yardımcı olan, şans/irade karışımı bir özellik. Kader puanı kullanımlarını, hikayenin ekstra dramatikleştiği, karakterinin öne çıktığı bir an gibi düşün.
Kaç kader puanım var? 1 kader puanın var.
Oyuna 1’den daha yüksek bir level'dan başlıyorsan, level'ının yarısı (aşağı yuvarla) kadar kader puanın var.
Daha sonra sahip olabileceğin kader puanlarının sınırı yok, ama yeni kader puanı kazanmak da tamamen kaybetmek de zor. Nasıl kader puanı kazanacağını ve kullanacağını aşağıda açıklayacağım.
Kader puanlarını nasıl kullanabiliyorum? Kader puanlarının iki farklı kullanımı var: 1. Kader puanını kullanmak 2. Kader puanını yakmak
Normal kullanımı karakterin bir anlık odaklanması ya da şansının o anda yaver gitmesi gibi düşün. Kader puanını (en erken bir sonraki oturumda) geri kazanmak üzere geçici olarak kaybetmiş oluyorsun.
Kader puanını yakmayı da, karakterin ruhundan bir şeylerin eksilmesi, kaderini çok fazla zorlayıp tanrıları küstürmesi, 9 canından birini kaybetmesi gibi düşün. Yakılan puan geri dönülemez biçimde kayboluyor. Kader puanını yakmanın getirisi normal kullanıma göre daha büyük. En önemli kullanımlarından biri de karakteri kesin ölümden kurtarmak.
Kader puanlarının sana ne boyutta avantajlar sağlayabileceğine dair örnekler aşağıda. Bu ölçüde oldukça oyuncunun yaratıcılığına bağlı olarak herhangi bir kader puanı kullanımı önerisi işe yarayabilir. Karakterin konseptine, hikayeye ve atmosfere dramatik katkı yapacak kullanımlar her zaman daha makbul olacaktır. Olayın nasıl gerçekleştiğini anlatmak her zaman daha makbul olacaktır. Ekstra bedeller ödemek her zaman daha makbul olacaktır. Yakarken ise bunların hepsi birden olmak zorunda gibi düşün.
Standart kullanım örnekleri: + insiyatif: normal initiative sırandan önce hareket edebilirsin. + odaklan: herhangi bir d20’ye +8 alabilirsin. Eğer kader puanı kullanacağını zarı attıktan sonra deklare edersen bonus +4’e düşüyor. Bunu başka bir karaktere yardım etmek için de kullanabilirsin, bu sefer bütün bonusların yarısı geliyor. + hız: bir ekstra standard ya da move action yapabilirsin. + ilham: herhangi çaresiz bir durumda kaldığında, karakterinin çıkış yolu için bir ipucu bulmasını sağlayabilirsin. + hatırla: günlük kullanımı olan herhangi bir gücünü/büyünü tekrar kullanabilirsin. + irade: etkisi süren bir büyüye/güce karşı (charm, dominate vs) yeni bir save atabilirsin. + beceri: 1 roundluğuna sahip olmadığın (ama olabileceğin) bir feat’in varmış gibi davranabilirsin. + toparlan: fatigue ya da stun durumundan kendine gelebilirsin.
Yakma örnekleri: + kesin bir ölümden kurtulabilirsin. + henüz sahip olmadığın, ama 2 level sonra sahip olacağın bir gücü/büyüyü 1 kereliğine kullanabilrisin. + varolan bir feat’ini başka bir feat ile değiştirebilirsin. + herhangi bir atakta otomatik olarak crit yapabilirsin.
Nasıl Karakter Puanı kazanıyorum? Kader puanı kazanmanın yolu, basitçe: karakteri iyi canlandırmak ve hikayeye katkıda bulunmak. Kader puanı kazanıp kazanmadığına genel olarak oyun sırasında değil, iki oturum arasında bakılıyor. Aşağıda birkaç örnek veriyorum ama oyuna katkı sağladığı sürece kader puanı kazanmayı sağlayabilecek durumların sınırı yok.
Karakter puanlarını ‘’geri kazanmak’’ için örnekler: + karakterin (varsa) zayıf yönlerini ortaya çıkarmak + zor durumlarda karakterin inançlarına bağlı kalmak + fedakar, kahramanca davranmak + kısa vadeli bir amaca ulaşmak + charm ya da belli bir zihin kontrolü etkisini, grubun geri kalanına açık etmeden güzelce canlandırmak.
Yeni karakter puanları kazanmak için örnekler: + uzun vadeli, epik bir amaca ulaşmak + karakteri bariz ölüme götüren/kalıcı hasar vereceği belli olan fedakarlıklar yapmak (hayatta kalmak için kader puanı yakarsa geçersiz oluyor tabii ki)
| |
|
| |
1UP Admin
Posts : 3270 XP : 9096 Join date : 2008-11-20
| Subject: Re: Kader Puanları v2.0 Sat Sep 18, 2010 3:09 pm | |
| kader puanı mekaniğini elden geçirdim. bakın, yorumlayın bakalım.
amaç, karakterlerin daha motivasyonlu, amaçlı, inançlı, kahramanca davranmasını ve zayıflıklarını canlandırmasını teşvik etmek. yine, klasik DnD'de sık karşılaşılan, engellenemez biçimde çat diye ölme senaryolarının önüne geçmek, ama bu her gerçekleştiğinde karakterin şansının gittikçe daraldığını hissettirmek (böylece ölümcül durumları tamamen sistemin dışında bırakmamak). ve tabii ki, filmlerde, dizilerde, çizgi romanlarda gördüğümüz dramatik hareketlerin, karakterin kendini aşarak günü kurtarması durumlarını oyunda yaratabilmek.
öncekine göre değerlendirin bakalım bi. | |
|
| |
Latron
Posts : 1363 XP : 7081 Join date : 2008-11-20
| Subject: Re: Kader Puanları v2.0 Sat Sep 18, 2010 5:30 pm | |
| genel olarak belli bi çerçevesi olması iyi olmuş. o kullanma ve yakma mekaniği de güzel bence. kader puanı kullanmak mevzusunun nasıl yenileneceğini belirlemek lazım ama. hoş ben kader puanı konusundaki cimriliğimle onu da biriktirmeye çalışırım çapsız çapsız ama dur bakalım. | |
|
| |
1UP Admin
Posts : 3270 XP : 9096 Join date : 2008-11-20
| Subject: Re: Kader Puanları v2.0 Sat Sep 18, 2010 6:32 pm | |
| nasıl yenileceğini yazdım zati?
düşüncem şu: biriktirme çok olamayacak bu sistemde, çünkü yenilerini kazanmak baya zor.
normal kullanımla gidenler nispeten kolay yenilendiği için daha rahat ve sık kullanılacak.
ama normal kullanım da suistimal edilemeyecek zira bi sonraki oyunda yenilenecek olsa bile o oyun için az sayıda puanın olacak. | |
|
| |
Latron
Posts : 1363 XP : 7081 Join date : 2008-11-20
| Subject: Re: Kader Puanları v2.0 Sat Sep 18, 2010 7:02 pm | |
| hah işte ben o şey için demiştim bir dahaki oyunda yenilenme olayı net mi? yani bu oyun ben +8 almak için harcadım atıyorum, bi dahaki oyunda geri geleceğini bilerek mi harcıyorum onu? | |
|
| |
parakoz
Posts : 95 XP : 5873 Join date : 2009-02-04
| Subject: Re: Kader Puanları v2.0 Sat Sep 18, 2010 7:17 pm | |
| - Latron wrote:
- hah işte ben o şey için demiştim bir dahaki oyunda yenilenme olayı net mi?
yani bu oyun ben +8 almak için harcadım atıyorum, bi dahaki oyunda geri geleceğini bilerek mi harcıyorum onu? evet ben de bunu merak ettim. her oyunda olucak mı kader puanı kullanma şansımız | |
|
| |
1UP Admin
Posts : 3270 XP : 9096 Join date : 2008-11-20
| Subject: Re: Kader Puanları v2.0 Sat Sep 18, 2010 8:05 pm | |
| yeteri kadar açık olmamış orası demek ki, edit edeyim ilk fırsatta. her oyunda otomatik olarak yenilenmiyor. yenilenmesi için: - Quote :
Karakter puanlarını ‘’geri kazanmak’’ için örnekler: + karakterin (varsa) zayıf yönlerini ortaya çıkarmak + zor durumlarda karakterin inançlarına bağlı kalmak + fedakar, kahramanca davranmak + kısa vadeli bir amaca ulaşmak + charm ya da belli bir zihin kontrolü etkisini, grubun geri kalanına açık etmeden güzelce canlandırmak.
| |
|
| |
parakoz
Posts : 95 XP : 5873 Join date : 2009-02-04
| Subject: Re: Kader Puanları v2.0 Sat Sep 18, 2010 9:05 pm | |
| - 1UP wrote:
- yeteri kadar açık olmamış orası demek ki, edit edeyim ilk fırsatta.
her oyunda otomatik olarak yenilenmiyor. yenilenmesi için:
- Quote :
Karakter puanlarını ‘’geri kazanmak’’ için örnekler: + karakterin (varsa) zayıf yönlerini ortaya çıkarmak + zor durumlarda karakterin inançlarına bağlı kalmak + fedakar, kahramanca davranmak + kısa vadeli bir amaca ulaşmak + charm ya da belli bir zihin kontrolü etkisini, grubun geri kalanına açık etmeden güzelce canlandırmak.
o zaman tutumlu harcıyalım | |
|
| |
valost
Posts : 2847 XP : 8584 Join date : 2008-11-20
| Subject: Re: Kader Puanları v2.0 Sun Sep 19, 2010 7:08 pm | |
| engin sen kader puanlarının hepsini bana ver. har vurup harman savurayın sora geri kazanırız bi şekil. meh meh meh...
eline sağlık. uygulama içinde görücez nası olucağını. burdan cüzel görünüyo. | |
|
| |
1UP Admin
Posts : 3270 XP : 9096 Join date : 2008-11-20
| Subject: Re: Kader Puanları v2.0 Mon Sep 20, 2010 3:06 pm | |
| - parakoz wrote:
- o zaman tutumlu harcıyalım
tutumulu harcayın tabi ama, karakterinizi yaratırken oyun sırasına canlandırabileceğiniz en az 1 amaç: karakterin ona yön veren en az bir nihai amacı olması her zaman iyi birşey (babamın intikamını almak istiyorum. memleketimi dev istilasından kurtarmak istiyorum. keoland kralı ile tanışmak istiyorum). ancak daha küçük ya da o maceranın ana konusu olan hedefler de karakterin amacı olabilir (festivale kadar bu zırhı dövmeyi bitirmeliyim. komşu köyden neden haber alınamadığını öğrenmeliyim.) en az 1 inanç: karakterlerin dünya görüşünü özetleyen bir cümle (kimle dövüştüğün değil ne amaçla dövüştüğün önemlidir. bir savaşçı asla pes etmez. şiddet sadece daha fazla şiddet getirir) en az 1 zayıflık (okuma yazma bilmiyorum. sakarım. yükseklik korkum var) gibi şeyler de düşünürseniz, bunları oyuna kattığınız ölçüde kader puanlarınızın yenilenmesi kolay olacaktır. teşvik etmeye çalıştığım şey biraz da bu zaten. | |
|
| |
| Kader Puanları v2.0 | |
|