|
| Kader Puanları | |
| | Author | Message |
---|
1UP Admin
Posts : 3270 XP : 9096 Join date : 2008-11-20
| Subject: Kader Puanları Thu Nov 20, 2008 2:45 pm | |
| Bundan sonraki oyunlarda böyle bir mekanik kullanmayı düşünüyorum. Modifiye edilmeye ya da çöpe atılmaya açık. Bakın bakalım, ne diyeceksiniz:
+Nedir? Kader puanları, her karakterde çok sınırlı sayıda bulunan ve normal şartlarda yapamayacağı şeyleri yapmasını sağlayan puanlar.
+Niye kullanıyoruz? Bir kaç nedeni var.
Karakterlerin oyuna, hikayeye daha fazla katkıda bulunabilmesini sağlamak. ‘Şunu yaptım, buraya gittim’ demenin ötesinde, hikaye anlatımının bir parçası olmalarına fırsat vermek.
Oyuna biraz daha dizi/film/çizgi roman havası katabilmek. Oyunu sadece kural mekaniklerine bağlı kalmaktan kurtarmak. Her dizide ya da filmde kahramanların kader ya da şans eseri, olmayacak işler başardığını, imkansız durumlardan kurtulduğunu, tam zamanında tam da olması gerektiği yerde olduğunu görürüz. Bu etkiyi oyuna taşıyabilmek.
‘Kafana fireball geldi öldün’ etkisinden kurtulmak. Karakterlerin bu tür durumlarda bile en azından bir şansı olmasını sağlamak. Ayrıca ‘Resurrection, Raise Dead’ gibi ölenleri canlandırma büyülerinin (tamamen iptal etmezsem) imkansıza yakın olacağı oyunumuzda, ölüm oranını biraz olsun dengelemek.
+Kader puanı kullanarak neler yapabilirim? Dramatik kullanım Kader ya da şans: Hikayeye, kurguya katkıda bulunarak, makul ve yaratıcı olduğu sürece, karakterine avantaj sağlayacak küçük durumlar anlatabilirsin. Bu şekilde sağlayacağın avantaj hiç bir zaman otomatik bir başarıyı değil, sadece karakterinin başarıya ulaşması için gereken şansı yaratabilir.
Örneğin, karakterin hapse düştüğü bir durumda, muhafızın önceki geceki festivalde çok içtiği için nöbette sızdığını anlatabilirsin. Ya da karakterin o gün sadaka verdiği dilencinin ona çaktırmadan bir hançer getirdiğini anlatabilirsin.
Geçmiş: Karakterinin daha önce ortaya çıkmamış bir özelliğini ortaya çıkarabilirsin. Örneğin grup yeni bir köye geldiğinde, köyün şerifinin eski bir meseleden dolayı karaktere bir iyilik borcu olduğunu anlatabilirsin.
Aksiyon numaraları: Karakter inanılmaz, normal kurallar dahilinde imkansıza yakın hareketler yapabilir. Örnek olarak: +Tavanda asılı şamdana ip atıp savrularak salonun diğer ucundaki düşmana saldırmak +Combat’ın ortasındayken, bağlı olan bir dostun iplerine ok atıp onu kurtarmak +Combat’ın ortasında kilitli bir kapıyı tekmeyle kırmak
Mekanik kullanım Skill: Bir sonraki skill check’e +20.
Armor Class: Bir sonraki atağa karşı AC’ye +20.
Save: Bir sonraki save zarına +20. Eğer save zarı, bu bonusa gerek kalmadan da başarılı olursa ve efekt, save başarılı olsa bile az da olsa zarar verecek bir efektse (Agannazar’s Scorcher ya da Fireball büyüleri gibi), karakter hiç zarar almadan kurtulur.
Combat: Bir sonraki atak zarına +20. Eğer atak, bu bonusa gerek kalmadan vurursa, karakterin tercihine göre: ya zar atmadan maksimum damage verecek (vitality point damage) ya atak otomatik crit kabul edilecek (wound point damage), ya da karakter bir ‘called hit’ yapmayı tercih edebilecek. Örneğin, gözüne vurdum (1d10+4 round kör oldu), kafasına vurdum (1d3 round sersemledi [stun]), koluna vurdum (1d6 round o kolunu kullanamayacak) gibi.
Initiative: Kendi sıran olmadığı halde hareket edebilirsin. Bir sonraki round yine normal sıralamana dönersin.
Ölüm: Normal şartlarda karakteri öldürecek bir durum olduğunda (ve bir şekilde karakterin o durumdan kurtulması mümkünse), karakter ölmek yerine kalıcı bir sakatlık geçirir (korkunç bir yara izi, göz kaybı, el kaybı, topallama vs gibi).
Class yetenekleri: Karakter, günlük kullanımı sınırlı olan class yeteneklerini ekstra bir kez kullanabilir. Bardic music, smite evil, channel energy, wild shape gibi.
Muhtelif: Karakter, normal kurallarda mümkün olmayan herhangi bir şeyi, oyuna katkıda bulunduğu sürece, DM’in onayı olması kaydıyla yapmayı deneyebilir.
+Kaç kader puanım var? Nasıl kader puanı kazanıyorum? Her karakter oyuna 3 Kader Puanı’yla başlıyor. Kader puanını bir kez kullandığında bir daha geri gelmemek üzere gidiyor.
Daha sonra yeni kader puanları kazanmanın en bariz iki yolu var:
Önemli bir başarı kazanmak: Bu karakterin kendine hedef olarak koyduğu büyük bir amaç olabilir. Duruma göre 1 ya da 2 kader puanı kazandırabilir.
İyi role-play: Karakter, konseptine uygun olmak adına kendisini bariz hayati tehlikeye sokacak durumlara atılır, karakter dezavantajlarını çok iyi canlandırır, konseptine ters olduğu için çok büyük avantajları reddederse, kader puanı kazanır.
Bunların dışında, karakter hikayeye, oyuna derinlik katacak şeyler başardığında DM kader puanı verebilir. | |
| | | valost
Posts : 2847 XP : 8584 Join date : 2008-11-20
| Subject: Re: Kader Puanları Mon Nov 24, 2008 5:45 pm | |
| mert burda yanımda bıybıy ediyo, kader puanlarının sık kullanımıyla ilgili şikayetleri varmış... kendisi iletir bi ara... oyun içinde aslında senin istediğin, beklediğin etkiyi yaptı kader puanları. kahramanın normalde yapamayacağı şeyleri yapmasını sağladı. kader puanı olmasaydı çok farklı yere gidecekti oyun... muhtemelen şeytan bizi evlat edinirdi, en sondaki müfettişe kadar bile gidemezdik bence... ki onu da kader puanı sayesinde indirdik... bu arada ubor'u ne kadar sevdiğimi göstermiş oldum heralde, kader puanımı harcayarak çünkü ben yerdim o müfettişi puansız filan şöyle bi durum olabilir ama engin bey; kader puanları bitince ne sikim yicez şeklinde düşünebiliriz... sonuçta o kombatı baya kolaylaştırdı crit yapabiliyo olmak... her sıkıştığımda kullanmak isteyeceğim bi opsiyon sonuçta... kader puanları bittiği zaman muhtemelen sana yalvaran oyuncuların olucak kader puanı ver bana diye )) son olarak; müfettişe de yazık oldu... amına kodumun müfettişi... beni tanımasaydı para teklif edicektim aslında ama | |
| | | 1UP Admin
Posts : 3270 XP : 9096 Join date : 2008-11-20
| Subject: Re: Kader Puanları Wed Feb 11, 2009 6:43 pm | |
| yeni çıkan conan 2nd edition'dan. ben çok beğenmedim bu 'foreshadowing' fikrini ama bizim şu anki durumumuzda nasıl yeni kader puanı kazanılacağı durumu çok muallak.
ilginizi çekerse başka sistemlerdeki benzer konseptlerde nasıl kader puanı ya da adı o sistemde her neyse onun nasıl kazanıldığını yazabilirim.
Gaining More Fate Points
When a player spends a Fate Point, it is gone forever. It does not recover with time, nor does the player automatically gain new Fate Points as he advances in level.
Fate Points may be regained by Foreshadowing. To Foreshadow, a player lists up to three situations on his character sheet. These can be anything from ‘my character slays one of his hated foes’ to ‘my character is knocked unconscious and taken prisoner’ to ‘my character gets into a humorously compromising situation with a beautiful maiden’ to ‘my character finds strength through his faith in Mitra.’ If the situation comes up in the course of an adventure, the player gains one Fate Point. Players can only gain one Fate Point per situation and they should change their Foreshadowed situations after each adventure. (Foreshadowed situations are basically a way for players to tell the Games Master what they would like to see in the game.) An adventure generally lasts for two to four game sessions.
For example, imagine that the events of The Tower of the Elephant comprised Conan’s first adventure as a Player Character. Conan’s player might have Foreshadowed these events:
* Being mocked for being a barbarian (to show that the new character is a barbarian) * Being attacked from behind (showing the Games Master that he wants combat and nasty tricks) * Making a new ally (to ensure that the party gets together)
Conan would have picked up one Fate Point when he was mocked in the inn, another when he agreed to help the thief Taurus steal the gemstone and a third when he was attacked by spiders in the tower. He would not have gotten a fourth Fate Point when he allied himself with the demon Yag-Kosha, as he had already picked up the Fate Point for ‘making a new ally’ by allying himself with Taurus.
Alternatively, each time a character accomplishes a major goal, either personally or as part of an adventuring party, he gains from one or two Fate Points, always at the discretion of the Games Master. Usually this occurs only at the successful conclusion of an adventure. An entirely unsuccessful adventure tends to mean that players do not gain any Fate Points. | |
| | | valost
Posts : 2847 XP : 8584 Join date : 2008-11-20
| Subject: Re: Kader Puanları Wed Feb 11, 2009 7:38 pm | |
| ben beğenmedim bu modeli... ne o öyle dilek kutusu gibi... senin vicdanına kalması kader puanlarının benim için uygundur. vicdansız bi insan da değilsin sonuçta... oyun içindeki "heroic" durumlara göre vermen doğru gibi geliyo. misal valost'un alkına gelen şahane fikir... umudunu kaybetmiş köye umut aşıladı, insanları hayata bağladı. di mi? çat vericen kader puanını, al valostçum tepe tepe kullan diye... ha valost kader puanını kullanmayı beceremez, aklına gelmez, o ayrı. başka başlığın tartışması o | |
| | | 1UP Admin
Posts : 3270 XP : 9096 Join date : 2008-11-20
| Subject: Re: Kader Puanları Wed Feb 11, 2009 7:45 pm | |
| yani burada bir tek 'oyuncunun karakterinin başına gelmesini istediği şeylerin DM'e iletilmesi' fikri güzel, oyunun tadını oyuncular belirlemeli ya sonuçta. ama uygulaması kötü gibi.
o harekete hakkaten vermeyi düşünüyorum kader puanı. hem valost karakterini ortaya koyan hem de hikayeye tad katan bir hareket. hatta vereyim, değil mi?
Last edited by zindan efendisi on Wed Feb 11, 2009 7:49 pm; edited 1 time in total | |
| | | valost
Posts : 2847 XP : 8584 Join date : 2008-11-20
| Subject: Re: Kader Puanları Wed Feb 11, 2009 7:48 pm | |
| ben bilmem diyem bilir | |
| | | 1UP Admin
Posts : 3270 XP : 9096 Join date : 2008-11-20
| Subject: Re: Kader Puanları Thu May 28, 2009 8:11 pm | |
| - Latron wrote:
- ama ikincisini biraz haybeye verdim gibi. adamı ikna etmek için kader puanı kullanıyorum ibne laftan anlasın dedik, orda katakulliyle diyem aldı elimden kader puanımı. katakullici diyem istemiyorum. kader puanı dediğinin bi ağırlığı olsun abi. hem kader puanını al, hem dediğimizi yapma, nebçim iş lan bu. biz kaderpuanıylan ölümden dönelim diye saklıyoruz daha bi tane sik kırığı gnome lafımızı dinlemiyor. nasıl olacak bu işler?
şimdi öyle diyorsun da mert abi, kader puanlarını da 'cheat' gibi düşünmemek lazım. orada adam size ok atıyor, küfür ediyor, bir eli simyacı ateşinde, yemin etmiş kapıyı açmamaya, delirmiş içerde... ha sen hayvani karizması, sosyal yeteneği olan adamsın. onu ta en baştan konuşarak kader puanı kullanmadan da bi şekilde ikna ederdin yine ama olay ok atmaya gelmiş (valostla olunca tabii ilk diyaloğu ehehe). bir de bunları denemeden direk 'kader puanı verdim, açsın kapıyı' deyince olmuyor tabii. ama sen hakir görsen de yine de o bence en etkili kader puanı kullanımlarından biri oldu. direk kapıyı açmadı tabii ama baya bi öttü, makulleşti. herif o sayede içerde yalnız olduğunu, orada ne bok yediğini falan anlattı ki ubor, wand hareketini kullanmaya cesaret etti. kader puanları tek başına işleri halledecek gibi düşünmeyin. karakterin o anda çok şanslı olması ya da çok acayip konsantre olmuş olması ya da işte tanrısını yanında hissetmesi falan gibi düşünmek lazım. bir de hikaye anlatımına katkıda bulunmak için bir fırsat aslında. 'şöyle olsun' derken onu güzel sinematik bi hikayeyle anlatırsan hem daha zevkli olur, hem olmasını istediğin şey daha kolay gerçekleşir. böyle demişken aslında bu oyunda en hakkını veremediğimi düşündüğüm kader puanı kullanımı ubor'unki oldu. aslında tam da (bence) olması gerektiği gibi kullandı. hem bir aganazzar'ını harcadı bu iş için (çaba) hem de hikayesini de uydurdu (kaleden bizi görüp gelsinler). fakat ben kalede kimse olmadığını bildiğim için oradan kimse getiremedim. aslında bir şekilde birilerinin yardıma gelmesi lazımdı, kale hikayesi olmadı ama orada bir hikaye uyduruvermem lazımdı. aslında golan'ın gelmesi ubor ve valost'un çabalarının birleşimi oldu pratikte. öyle de düşündüm hakikaten. bu anlamda bir golan'a iki kader puanı fazla belki ama sonuçta bir işe yaradı : ) can'ın en son kader puanı kullanma talebine de olmaz dedim (gizli notla bana söylediği için buraya yazmıyorum hehehe) ama sonradan düşününce aslında olmaz demeyip bir şekilde bir etki ortaya çıkarmak lazımdı. direk istenilen olmasa bile, olması için küçük bir fırsat yaratmalı kader puanı. yine işte kullanırken olmasını istediğiniz şeyi bir hikayeye, bir mantığa oturtursanız, hikaye anlatımına katılırsanız benim işim de kolaylaşır. çok insiyatife bağlı olduğu için kader puanı olayımız bazen olması gerektiğinden fazla, bazen az etkili olabiliyor. ama kafamdaki ideal yukarıda anlattığıma yakın. biraz kullandıkça daha güzel oturacak gibi düşünüyorum ben. | |
| | | valost
Posts : 2847 XP : 8584 Join date : 2008-11-20
| Subject: Re: Kader Puanları Thu May 28, 2009 8:54 pm | |
| can ne yazdı yahu kağıda, kader puanını nerde kullanıcaktı? bi de engin'in dediği gibi, bence ilk diyaloğu hemen valost başlatsın hep. sonuç faydalı oluyo en sonunda | |
| | | caleb
Posts : 2328 XP : 7975 Join date : 2008-11-30
| Subject: Re: Kader Puanları Fri May 29, 2009 8:50 am | |
| volkancim demistim ki beni birak valost'u al ey zombi efendisi hahahahaha | |
| | | | Kader Puanları | |
|
Similar topics | |
|
| Permissions in this forum: | You cannot reply to topics in this forum
| |
| |
| |