son combatta çok ağladınız, ne biçim zar attın hayvan adam diye. bugünkü programımızda combatta bütün zarları oyuncuların attığı bir modelden bahsedeceğim.
normalde biliyorsunuz combatta karakterler atak zarı atarak sabit bir AC (defans) değerini geçmeye çalışıyorlar.
bir alternatif AC'yi de dinamik kullanmak. yani goblin sana saldırdı, atak zarını attı. diyelim 18 attı. sen de kaçtın mı kaçamadın mı diye 18'e karşı AC zarı atıyorsun. bunları karşılaştırıyoruz.
diğer bir alternatif NPC'lerin atak ve defansını sabit tutmak. karakterlerin ise hem atağını hem defansını dinamik kullanmak. bu durumda goblin atak zarı atmayacak. goblinin sabit bir atak değeri olacak. oyuncular bu sabit atağa karşı defans atmaya çalışacaklar. defansı da yine şu anda kullandığımız gibi sabit olacak. oyuncular onu geçmeyi deneyecek.
avantajı combatta oyuncuların daha fazla aktif olup vurulup vurulmadıklarını da kendilerinin belirlemesi. bir diğer avantajı da DM'in diğer şeylerle ilgilenebilmesini sağlaması.
şurada biraz daha ayrıntılı bilgi var merak edene:
http://www.d20srd.org/srd/variant/adventuring/playersRollAllTheDice.htmisterseniz deneyebiliriz.