İlk hali bu, değişmeye müsait. Hem etkili olsun hem basit olsun istedim. Eğer fırsat bulabilirsek oyundan önce combat denemeleri yapıp bi test edelim. Ayarsızsa kollar, bacaklar, kelleler fallout 3’teki gibi havalarda uçuşmasın : )
Yalnız hatırlatayım ki burada da, her kuralda olduğu gibi, NPC’ler için geçerli olan tüm kurallar sizin için de geçerlidir. Eğer ‘kolumuz bacağımız koparsa ağlarız’ diyosanız etkileri biraz daha hafifletebilriz.
Bir bakın yorumlarınızı alayım.
Nasıl çalışıyor?
Hedefleyebileceğiniz 3 bölge var. Bunların her biri atak zarına belli oranda eksi veriyor.
El ya da kol: -4
Ayak ya da bacak: -4
Kafa: -8
Eğer vurursanız, düşmanınız 10+verdiğiniz damage’a karşı fortitude save atıyor. Vuruş crit olursa hem normalde olduğu gibi Wound damage veriyor, hem de fortitude DC -5 alıyor.
Fortitude başarılı: el ve kol için 1/3 damage. kafa normal damage.
Fortitude başarısız: hafif sakatlık
5 ya da daha fazla farkla başarısız: ciddi sakatlık
10 ya da daha fazla farkla başarısız: ölümcül sakatlık
Etkileri ne?
EL/KOL:
hafif sakatlık (kesik, çatlak)
-2 climb, craft, disable device, escape artist, heal, perform (duruma göre), profession (duruma göre), sleight of hand, survival (duruma göre), swim
DC 10 spellcraft check, büyü yaparken. Iki kol da hafif yaralıysa DC 15
-2 strength
ciddi sakatlık (yarık, kırık)
Kolunu kullanamıyorsun.
DC 15 spellcraft check, büyü yaparken.
Iki kol da ciddi yaralıysa büyü yapamıyorsun.
Biri ciddi biri hafif yaralıysa DC 20.
ölümcül sakatlık (parçalanmış, dağılmış, kopmuş)
1d4 round sersemledin (stun: elindekileri düşürdün, hareket edemiyorsun, -2 AC, AC’ye dexterity bonusunu kaybettin)
DC 20 spellcraft check, büyü yaparken.
Iki kol da ağır yaralıysa büyü yapamıyorsun.
Biri ağır biri hafif yaralıysa DC 25.
Biri ağır biri ciddi yaralıysa DC 30.
En az cure light wounds ayarında bir büyü ya da DC 15 heal yapılmazsa her round 2 VP kaybediyorsun.
AYAK/BACAK:
hafif sakatlık (kesik, çatlak)
-2 acrobatics, climb, escape artist, perform (duruma göre), profession (duruma göre), ride, stealth, survival (duruma göre), swim
½ hız
-2 dexterity
ciddi sakatlık (yarık, kırık)
Yere düştün (prone: -4 melee, yay kullanamıyorsun, menzilli saldırıya karşı +4 AC, melee’ye karşı -4 AC)
1/3 hız
ölümcül sakatlık (parçalanmış, dağılmış, kopmuş)
1d4 round sersemledin (stun: elindekileri düşürdün, hareket edemiyorsun, -2 AC, AC’ye dexterity bonusunu kaybettin)
Hızın 5’e düştü (1 kare/round)
En az cure light wounds ayarında bir büyü ya da DC 15 heal yapılmazsa her round 2 VP kaybediyorsun.
KAFA:
hafif sakatlık (kesik, çatlak)
1d4 round sersemledin (stun: elindekileri düşürdün, hareket edemiyorsun, -2 AC, AC’ye dexterity bonusunu kaybettin)
-2 bütün skiller
-2 wisdom
ciddi sakatlık (yarık, kırık)
1d4 round baygınlık (unconscious: dexterity 0 [-5 AC], melee’ye -4 AC, sneak attack yemeye açıksın, coup de grace’e [anında öldürme] açıksın)
1d4 round sersemledin (stun: elindekileri düşürdün, hareket edemiyorsun, -2 AC, AC’ye dexterity bonusunu kaybettin)
ölümcül sakatlık (parçalanmış, dağılmış, kopmuş)
DC 20 fortitude save,
Başarırsan Intelligence, Wisdom ve Charisma’ya -4.
Başaramazsan öldün.
Bu sakatlıklar sonra nasıl iyileşiyor?
Hafif sakatlık:
Büyü: Sadece bu sakatlığı iyileştirmek için kullanılacak bir cure light wounds
Doğal: 5 WP iyileşecek kadar dinlendiğinde.
Ağır sakatlık:
Büyü: Sadece bu sakatlığı iyileştirmek için kullanılacak bir heal
Doğal: 50 WP iyileşecek kadar dinlendiğinde.
Ölümcül sakatlık:
Büyü: Regeneration
Doğal: Bu sakatlığın doğal yoldan iyileşmesi mümkün değil.