Fantastik Ortamlar
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.



 
HomeHome  SearchSearch  Latest imagesLatest images  RegisterRegister  Log inLog in  

 

 sistemin köpeği olduk

Go down 
4 posters
AuthorMessage
1UP
Admin
1UP


Posts : 3270
XP : 9100
Join date : 2008-11-20

sistemin köpeği olduk Empty
PostSubject: sistemin köpeği olduk   sistemin köpeği olduk EmptySun Dec 14, 2008 8:05 pm

3 oyundur devam eden muhteşem kumpanyamızın oyun sistemi açısından genel, kısa bir değerlendirmesini yapacağım.

barış ve volkan bilirler, önceki oyunlarımızın her birinde birbirinden farklı kurallar, mekanikler, manyaklıklar kullanmıştık. ben psikopat gibi kural okuyup, yazıp, denediğim için, 2 oyunun 2'sinin birbirini tutmuşluğu yoktur. bu yüzden bunca oyundan sonra bile eminim kurallar konsunda kafaları çok karışıktır volkan ile barış'ın : )

en sonunda ise belli bir sistemi olduğu gibi alıp oyuncuların taleplerine göre gerekirse modifiye etmeye karar verdim. böylece son 3 oyundur (yine minör modifikasyonlar ve ev kuralları kullansak da) neredeyse birebir Pathfinder kurallarına sadık kaldık.

şimdi ise bir yandan bu kurallara alışıp öğrenmeye çalışırken bir yandan da aslında nasıl bir oyun oynamak istediğimizi araştırıyoruz.

özellikle son oyundaki combatları ve combat'ın oyunlardaki yerini düşünerek oradan gireyim.

DnD'nin (ve onun bir versiyou olan Pathfinder'ın) combat sistemi soyut bir sistem. dramatik, sinematik ya da gerçekçi olması için tasarlanmamış. soyut kavramlar kullanan (AC, Hit Point), taktik ve strateji üzerine kurulu, kolay ve pratik, hızlı ve eğlencelik (olması hedeflenmiş) bir sistem.

fakat örneğin son combatta bazı durumlarda bunun bizim kafamızdaki oyun biçiminde ters düştüğünü gördük. mesela standart kurallarda karakterin bir ogre'ın tepesine tırmanması mümkün değil. bence muhteşem bir hareketti ve bence de bunu yapamayacaksak gidip wow oynayalım zaten. bu yüzden sağduyu devreye sokup belli bir zorlukla mümkün olmasına çalıştım.

ya da caleb'in de valost'un da sık sık denediği ele, kola, göze, ağza vurma hareketi de standart kurallarda mümkün değil. burada da yine önceki örnektekiyle aynı şekilde düşünüyorum.

şimdi bir önerim bu hareketleri, DnD sistemine uyacak şekilde yazıp bundan sonraki oyunlarda kullanmak. herşey için kural yazmayı denemek mantıksız tabi ama örneğin kola/bacağa hedef alma hareketi için bir sistem yazabilirim, bundan sonra da kafadan sallamaktansa önümüzde referans olur. işin zor kısmı yeni yazacağımız şeylerin sistemin geri kalanıyla çelişmemesini sağlayabilmek.

dev düşmanların tepesine tırmanmakla ilgili basit bir kural da yazabiliriz, ya da yine sağduyu modeliyle çözebiliriz. zira bu tip hareketlerin sonu yok (olmasın da). fakat bu tip hareketlerin getireceği avantajla dezavantaj kuralların geri kalanıyla dengeli olmalı. yoksa her gördüğümüz ogre'a tırmanmayalım değil mi : )

yine de bundan sonra da buna benzer 'sinematik' hareketlere karşı daha töleranslı olacağım, onu da yeri gelmişken söyleyeyim : )

en az 5-6 oyun daha oynayalım, sisteme biraz daha hakim olalım. sıkıntı oldukça modifikasyonla çözmeye çalışalım. ama baktık gördük ki kopmaya başlıyor, her an başka bir sisteme (daha gerçekçi ya da daha sinematik ya da daha herhangi bir şey) geçmemiz her zaman mümkün.
Back to top Go down
http://fantastikortamlar.forumotion.com
Latron

Latron


Posts : 1363
XP : 7085
Join date : 2008-11-20

sistemin köpeği olduk Empty
PostSubject: Re: sistemin köpeği olduk   sistemin köpeği olduk EmptySun Dec 14, 2008 8:49 pm

Birde kola bacağa vurmanın yanında combat esnasında adam tutup bağlamak ile ilgili bir kural var mıdır, varsa nedir ne değildir bilmekte fayda var. İlk oyunda cüceyi bağlamayı denemiştik bi karışıklık olmuştu diye hatırlıyorum. Bu oyunda da büyücüyü bağlamak aklıma geldi ama bilemedim nasıl olur diye.
Back to top Go down
1UP
Admin
1UP


Posts : 3270
XP : 9100
Join date : 2008-11-20

sistemin köpeği olduk Empty
PostSubject: Re: sistemin köpeği olduk   sistemin köpeği olduk EmptySun Dec 14, 2008 8:59 pm

güzel dedin mert abi, benim de aklımdaydı ne zamandır yazmak adam tutma/bağlama olaylarını.

bununla ilgili efsane bir mekanik var DnD'de, genel kurallar altına yazıyorum.
Back to top Go down
http://fantastikortamlar.forumotion.com
caleb

caleb


Posts : 2328
XP : 7979
Join date : 2008-11-30

sistemin köpeği olduk Empty
PostSubject: Re: sistemin köpeği olduk   sistemin köpeği olduk EmptySun Dec 14, 2008 9:39 pm

greyhawk'in milkypond yoresinden butun sevenler icin gelsin:

BAYILANLAR OLMUYOR!

I

benim kafama takilan bir nokta
adam bayiltma olayidir
evet adam bayilmaz
hp'si gitmedikten sonra
adam bayilmaz
ben onu oldurecek raddeye getirmedikten sonra...

II

bana derler caleb
ben kahvalti diye adam yerim
kanlarini dovmeme renk diye silerim
ama is goz korkutmaya geldi mi
ona da varim
varim ama sistem etmis beni kopek
adam bayiltmak bir eziyet

III

ey dm suna bir el at
caleb kulunu sasirt
yigit kaldirinca o koca yumrugunu
devirsin amina kodumun cocugunu


Last edited by caleb on Sun Dec 14, 2008 10:00 pm; edited 1 time in total
Back to top Go down
valost

valost


Posts : 2847
XP : 8588
Join date : 2008-11-20

sistemin köpeği olduk Empty
PostSubject: Re: sistemin köpeği olduk   sistemin köpeği olduk EmptySun Dec 14, 2008 9:50 pm

neler oluyo forumda ya Smile herkez bi deli oldu galiba... konuşan katırlar, mani yazan fighterlar Smile

gidip bira alayım bari Smile

fekat katılmadan da edemiyorum... ense köküne ustaca vurulan bi darbe oturtur adamı götünün üstüne... gözleri filan kararır, tansiyonu hoplar, düşer bayılır...
Back to top Go down
 
sistemin köpeği olduk
Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Fantastik Ortamlar :: Sistem :: Ev Kuralları-
Jump to: