Fantastik Ortamlar
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.



 
HomeHome  SearchSearch  Latest imagesLatest images  RegisterRegister  Log inLog in  

 

 alternatif initiative

Go down 
2 posters
AuthorMessage
1UP
Admin
1UP


Posts : 3270
XP : 9099
Join date : 2008-11-20

alternatif initiative Empty
PostSubject: alternatif initiative   alternatif initiative EmptyFri Oct 22, 2010 5:06 pm

güzel bir fikir okudum initiative ile ilgili. bi denemeye değer gibi. bakın bakalım, deneyelim derseniz deneyelim.

basitçe:
+düşmanlar hep birlikte tek bir ortak initiative atıyor.
+grup sadece ilk roundda normal initiative atıyor. sonrası için grup da ortak initiative atıyor.
+combat, grup - düşmanlar - grup - düşmanlar diye gidiyor. grup hep birlikte aynı fazda, düşmanlar hep birlikte aynı fazda hareket ediyor.

ne güzelliği var?
+bir kere combat boyunca 'sıra kimde, sıra kimde' demiyoruz. hem daha pratik hem daha hızlı gibi.
+grup hep birlikte hareket edeceği için, daha bir organize davranabiliyor. ayrıca 'sıra sizde' denince bütün grup combata dahil oluyor, tek tek sıra beklemek yerine.

ne sıçış olabilir?
+düşmanların hepsi aynı anda hareket edeceğinden bir karaktere odaklanıp, gruptan başkasının yardım edecek fırsatı olmadan çat diye indirebilirler. aynı şekilde grup da bunu yapabilir tabii. çok sıçırtabilir bi ihtimal bu.
+aşırı stratejik düşünmeye kaçabilir, fazla metagame yapmaya gidebilir. bunu ayarlamak lazım.


ayrıntılar:

Quote :
Initiative and Combat Order
(Based on a post from Ars Ludi)

Combat order is a shared experience:

All enemies act on the same initiative roll (generally an average of enemy initiative scores), and can coordinate their actions if appropriate.
During surprise rounds and the first round of combat, PCs roll initiative normally, and act in their normal order until the enemies act in the first non-surprise round.

After the enemies have acted in the first round of combat, initiative becomes a tradeoff between enemies and PCs: the PCs go, and then the enemies go (and allies might go on a third tick if appropriate).

PCs are encouraged to coordinate their actions on their initiative mark, though this coordination may be cut short if it becomes excessively complex for what could be conveyed in a combat round.

Once the PCs have coordinated their actions, actions are resolved clockwise around the table unless some actions need to take place before others (e.g., “I have to move over there so the cleric can heal me.”).

PCs may split their move and standard actions, to perform maneuvers such as two PCs moving to flank an enemy before either takes an attack.
Back to top Go down
http://fantastikortamlar.forumotion.com
ubor metenga

ubor metenga


Posts : 1272
XP : 7057
Join date : 2008-11-21

alternatif initiative Empty
PostSubject: Re: alternatif initiative   alternatif initiative EmptyFri Oct 22, 2010 6:52 pm

hacım ben bu sistem sevmedim, çok otomatik. kişisel taktikleri bitirecek bi durum...
Back to top Go down
 
alternatif initiative
Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Fantastik Ortamlar :: Sistem :: Ev Kuralları-
Jump to: