1UP Admin
Posts : 3270 XP : 9099 Join date : 2008-11-20
| Subject: alternatif initiative Fri Oct 22, 2010 5:06 pm | |
| güzel bir fikir okudum initiative ile ilgili. bi denemeye değer gibi. bakın bakalım, deneyelim derseniz deneyelim. basitçe: +düşmanlar hep birlikte tek bir ortak initiative atıyor. +grup sadece ilk roundda normal initiative atıyor. sonrası için grup da ortak initiative atıyor. +combat, grup - düşmanlar - grup - düşmanlar diye gidiyor. grup hep birlikte aynı fazda, düşmanlar hep birlikte aynı fazda hareket ediyor. ne güzelliği var? +bir kere combat boyunca 'sıra kimde, sıra kimde' demiyoruz. hem daha pratik hem daha hızlı gibi. +grup hep birlikte hareket edeceği için, daha bir organize davranabiliyor. ayrıca 'sıra sizde' denince bütün grup combata dahil oluyor, tek tek sıra beklemek yerine. ne sıçış olabilir? +düşmanların hepsi aynı anda hareket edeceğinden bir karaktere odaklanıp, gruptan başkasının yardım edecek fırsatı olmadan çat diye indirebilirler. aynı şekilde grup da bunu yapabilir tabii. çok sıçırtabilir bi ihtimal bu. +aşırı stratejik düşünmeye kaçabilir, fazla metagame yapmaya gidebilir. bunu ayarlamak lazım. ayrıntılar: - Quote :
- Initiative and Combat Order
(Based on a post from Ars Ludi)
Combat order is a shared experience:
All enemies act on the same initiative roll (generally an average of enemy initiative scores), and can coordinate their actions if appropriate. During surprise rounds and the first round of combat, PCs roll initiative normally, and act in their normal order until the enemies act in the first non-surprise round.
After the enemies have acted in the first round of combat, initiative becomes a tradeoff between enemies and PCs: the PCs go, and then the enemies go (and allies might go on a third tick if appropriate).
PCs are encouraged to coordinate their actions on their initiative mark, though this coordination may be cut short if it becomes excessively complex for what could be conveyed in a combat round.
Once the PCs have coordinated their actions, actions are resolved clockwise around the table unless some actions need to take place before others (e.g., “I have to move over there so the cleric can heal me.”).
PCs may split their move and standard actions, to perform maneuvers such as two PCs moving to flank an enemy before either takes an attack. | |
|
ubor metenga
Posts : 1272 XP : 7057 Join date : 2008-11-21
| Subject: Re: alternatif initiative Fri Oct 22, 2010 6:52 pm | |
| hacım ben bu sistem sevmedim, çok otomatik. kişisel taktikleri bitirecek bi durum... | |
|