d20'nin standart craft sistemi çok abuk olduğundan Mark L. Chance hacının yazdığı alternatif kuralları kullanacağız. bana hem basit hem kullanışlı geldi. süper gerçekçi olmasa da öncekinden çok daha pratik kesinlikle. çok da olumlu yorumlar almış.
anlatıyorum:
craft sistemi
craft denemeleri yapılmak istenen eşyanın karmaşıklığıyla ilgili olarak iki faktöre bağlı: gereken zaman ve zorluk (DC).
karmaşıklık-----gereken zaman-----zorluk
çok basit-----------4 saat----------------+10
basit----------------1 gün----------------+12
orta-----------------2 gün----------------+14
karmaşık-----------4 gün----------------+18
çok karmaşık------1 hafta---------------+20
gereken zaman: bir craft check yapmadan önce çalışman gereken minimum zaman
zorluk: bu zaman dilimi sonrasında atacağın craft zarının zorluğu
eşya karmaşıklığı
genel bir rehber olarak,
çok basit: tek parçalı, tek malzemeden, hareket eden parçaları yok. örnek: levye, savaş sopası
basit: büyük ölçüde tek malzemedeni ancak daha karmaşık biçimli. örnek: çoğu basit silah, sırt çantası, sıradan giysiler, çukur tuzakları gibi basit tuzaklar
orta: farklı malzemeler birlikte kullanılmış, farklı parçalara sahip. örnek: çoğu savaş silahı ve egzotik silah, yaylar, kalkanlar, kilitler, mekanik parçaları olan basit tuzaklar, asit (simya)
karmaşık: farklı malzemelerden yapılmış, hareket eden parçalara sahip, süslenmiş. örnek: çoğu zırh, özel yaylar, tatar yayları, taşıt araçları, simyacı ateşi (simya), duman çubuğu (simya), kavçırası (simya)
çok karmaşık: en karmaşık aletler. çeşitli malzemeler, hareketli parçalar, farklı bölümler, süslemeler, farklı kullanımlar. örnek: okyanus yolculuğu yapabilen gemiler, olağandışı zırhlar (hayvanlar için olanlar gibi), antitoksinler (simya), yapışkanayak kesesi (simya), güneşçubukları (simya), gökgürültüsü çubukları (simya)
ustaişi (masterwork) aletler
masterwork aletler yapmak istediğinde, gereken zaman %50 artıyor.
craft DC'si de +4 artıyor.
hammadde
yapmak istediğin eşyanın fiyatının 1/3'ü kadarını hammadde masrafı olarak harcaman gerekiyor.
özel materyaller
misal soğuk demir gibi özel materyallerle çalışırken, gereken zaman %50 artıyor (hem özel materyalden hem masterwork birşey yapmak istiyorsan %100).
ayrıca, özel malzemelrle çalışmak zor olduğundan craft DC'si de şöyle artıyor:
adamantin: +6
karanlıkağaç: +2
ejderha derisi: +4
soğuk demir +2
mithral: +4
simya gümüşü: +2
atölye
herhangi bir eşya yapmaya çalışırken, gerekli araçların elimizde bulunduğunu kabul ediyoruz. eğer yeterli araç gereç yoksa craft check'e en az -2 alıyorsun. eğer elinde masterwork araçlar varsa, +2 alıyorsun.
craft check'de başarısız olmak
check başarısız olursa 3 türlü kötü durum oluşabiliyor:
1. aleti yapmayı bitiremedin. bir zaman dilimi kadar daha çalış ve tekrar dene.
2. check 5 ya da daha fazla farkla başarısız oldu: ham maddenin yarısı ziyan oldu.
3. check 10 ya da daha fazla farkla başarısız oldu: simya yapıyorsan laboratuvarın patladı. ham maddenin yarısı ziyan oldu. 1d6 fire damage almamak için DC 10 reflex save at.
olağanüstü başarı
DC'yi 5 fark ile geçersen, gereken zaman diliminin yarısında işi tamamlıyorsun. 10 fark ile geçersen dörtte birinde tamamlıyorsun.