Fantastik Ortamlar
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.



 
HomeHome  SearchSearch  Latest imagesLatest images  RegisterRegister  Log inLog in  

 

 fikirler: wound point sistemi

Go down 
2 posters
AuthorMessage
1UP
Admin
1UP


Posts : 3270
XP : 9096
Join date : 2008-11-20

fikirler: wound point sistemi Empty
PostSubject: fikirler: wound point sistemi   fikirler: wound point sistemi EmptyWed Feb 03, 2010 2:37 am

volkan diyem'le diyem özel başlığı altında sinsice konuştuğumuz bir mevzuyu herkes fikir beyan etmek/okumak isteyebilir diye düşünerekten buraya taşıyorum.
Back to top Go down
http://fantastikortamlar.forumotion.com
1UP
Admin
1UP


Posts : 3270
XP : 9096
Join date : 2008-11-20

fikirler: wound point sistemi Empty
PostSubject: Re: fikirler: wound point sistemi   fikirler: wound point sistemi EmptyWed Feb 03, 2010 2:39 am

valost wrote:
wound point olayına bakmak lazım. haramilerde baya level aldık, belki bi lvl daha alıcaz. karşımıza bi tane yüksek lvl fighter çıksa, caleb'den daha az güçlü olsa bile öldürebilir bizi. aynı şey mkva için de geçerli. aynı şey dövüştüğümüz yaratıklar için de geçerli... 20'den sonra bi zar daha atmak da kurtarmıyo bu sistemi.

mantık olarak herkesin bi şekilde ölümlü olduğu dünya tabi ki aklıma yatıyo ama bu kadar kolay ölmek ya da öldürmek aklıma yatmıyo... damage resistance upgrade mi yapsak, zırhlar mı bi şey olsa, çıkamadım işin içinden.

sistem olarak crit yaparak düşmanın dex ve str'sini düşürmek çok mantıklı geliyo. pis bi darbe alıyo sonuçta, güçten düşüyo. ama üstüne bi de öleyazmak büyük bi ceza ya da ödül gibi geliyo bana. zaten str ve dex'ten sıçıp, wound point'ten yiyip, stun olma ihtimali doğan bi kişi birazdan ölecektir.

bu sayede kendi sistemimiz içinde kader puanları yardımıyla bi dragon öldürebilir valost. kader puanına ihtiyaç bile duymayabilirim hatta perception zarlarında attığımı attack rolllarda atarsam : )

grubun kalabalık olması ve birbirine yardım ediyo olması bi şekilde başına gelebilecek korkunç sonu engelliyo ama ben oynatırken tırsıyorum mesela bazı anlarda. bi yirmi atıcam, bi tane daa yüksek atıcam ve durup dururken ölücek biri diye...

oyunun başlarında oyuncuların yanında duran bu sistem bence bi yerden sonra işi kumara çeviriyo. başlardaki muhabbet yüzünden de çok artislik yapamıyorum. "ekmeğini yedin critlerin şimdi niye konuşuyosun," diceksin diye... : )

neyse, yarın oturabilsek de hem hasret gidersek hem konuşsak ferepemizi...
Back to top Go down
http://fantastikortamlar.forumotion.com
1UP
Admin
1UP


Posts : 3270
XP : 9096
Join date : 2008-11-20

fikirler: wound point sistemi Empty
PostSubject: Re: fikirler: wound point sistemi   fikirler: wound point sistemi EmptyWed Feb 03, 2010 2:39 am

1UP wrote:
wound point olayı beni de zaman zaman düşündürüyor. özellikle caleb'in cart curt adam kesme potansiyeli : ) ama yine de boktan hp mantığını komple revize etmeden, küçük bir yamayla çözebilen en iyi sistem diyorum. yine oyun tarzıyla alakalı ama neden iyi olduğunu düşündüğümü anlatayım.

elinde 2h silah olan fighteri görenlerin combata girmeden önce iki kere düşünmesi, ya da bu fighterla yüzyüze gelmeden nasıl alt ederim diye düşünmesi bence iyi. sonuçta dandik birşey değil fighter dediğimiz adam, olması gereken şey aslında dövüş ve silah ustası. oyun tarzı olarak combattan korkmama, combata bodos girme kafası da güzel değil bence. 'daha 30 hp'm var bana birşey olmaz' yaklaşımı güzel değil. o açıdan combattan tırsmayı desteklemesi anlamında da iyi.

meknik olarak da şöyle düşünülebilir. bir adet 5. level wizard hatta bard, deep slumber büyüsüyle bir roundda bir değil iki kişiyi birden uyutabiliyor. crit mrit de gerekmeden. uyuttuktan sonra da öldürmek iş değil biliyorsun. 5. level wizard görünce korkmak garip gelmiyor, 5. level fighter görünce de korkmak lazım bence.

ikisi arasında tek fark belki elinde falchion olan 1. level bir fighterın bile 20. level adamı öldürebilmesi ihtimalidir. yani genel bakınca aslında 'level' dediğimiz şeyin etksini biraz olsun azaltıyor wp sistemi - en azından fiziksel combat bakımından. bence bu da iyi gibi.

yani soru şu oluyor burada: dragon valost'u görünce az da olsa tırssın mı yoksa valost bütün gücüyle girişirken götünü dönüp yatsın mı? hobbitteki gibi, bard'ın tek bir okla dragon'u zayıf yerinden vurup öldürmesi mümkün olsun mu? valost, 10 tane level 1 adamı kill bill gibi çata çuta dövsün mü, yoksa elinde greatsword tutan adamı görünce 'ulan' diye bi düşünsün mü?

wp olayının bir sevdiğim özelliği de hp'nin abukluğuna az da olsa açıklama getirebilmesi. normalde 100 hpsi olan adam da aynı şekilde combata devam edebiliyor, 99 damage almış 1 hpsi kalmış adam da. wp'yi kullanınca asıl yaralanmaları wp damage, ufak hasarlar, şansla ucuz atlatmalar, ölümcül olmayan darbeler vp ile açıklanıyor. vitality hemen iyileşiyor, clericleri paso heal basmaktan kurtarıyor. wound daha zor iyileşiyor, combatta wound damage alınca hemen iyileştirmek gerekiyor ve heal büyülerinin/potionların önemi artıyor. onu da seviyorum.

oyuncuların bir vuruşta ölmesi korkusunun önüne yine kader puanları geçebilir. bir crit'in normal bir vuruş olarak kabul edilmesini sağlayabilir kader puanları.

ama,
+ NPCler ve yaratıkların çat diye gitmesi ihtimali var. bu da epik bir combat yerine antiklimatik sonuçlara neden olabilir. ama dediğim gibi, büyücülerin disintegrate gibi save atamazsan direk öldüren büyüleri de devreye giriyor bir yerden sonra. buna çok zorlama bir çözüm olarak crit'e immune yaratıklar çıkarılabilir, undead vesaire gibi. ya da belki mühim npclere de kader puanı verilebilir?

+ wp sistemi, crit yapma ihtimali yüksek olan silahları daha önemli hale getiriyor. 18-20 arası crit ihtimali olan falchion gibi.

+ aynı şekilde 2h silahları ve power attack gibi bir seferde çok damage vermeni sağlayan durumları da daha avantajlı duruma getiriyor sanki (caleb tam cuk oluyor böyle bakınca). valost long swordla crit yapsa öldürmesi kesin değil, yaralanıp sağ kalabilir adam. ama caleb koydu mu neredeyse öleceği kesin. fakat diğer yandan, caleb crit yapmasa bile power attack ve 2h silah ile maksimum 3 roundda her babayiğidi öldürebilir gibi görünüyor. sistem böyle, ona yapacak birşey yok.

+ con skorunun ve toughness featinin önemini arttırıyor bu sistem.
Back to top Go down
http://fantastikortamlar.forumotion.com
caleb

caleb


Posts : 2328
XP : 7975
Join date : 2008-11-30

fikirler: wound point sistemi Empty
PostSubject: Re: fikirler: wound point sistemi   fikirler: wound point sistemi EmptyWed Feb 03, 2010 10:18 am

heheheheh zevkle, bilgilenerek, ufkum acilarak ve tabii ki kivanarak okudum pirat
Back to top Go down
 
fikirler: wound point sistemi
Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» vitality/wound point: ölüm
» sağdan soldan fikirler
» hangi sistemi kullanıyoruz?
» hit point artışı
» valost hit point

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Fantastik Ortamlar :: Sistem :: Genel-
Jump to: