Fantastik Ortamlar
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.



 
HomeHome  SearchSearch  Latest imagesLatest images  RegisterRegister  Log inLog in  

 

 a song of fire and ice

Go down 
AuthorMessage
1UP
Admin
1UP


Posts : 3270
XP : 9096
Join date : 2008-11-20

a song of fire and ice Empty
PostSubject: a song of fire and ice   a song of fire and ice EmptyThu Jan 21, 2010 7:33 pm

A Song of Ice & Fire, son dönemlerde RPG
endüstrisinde ciddi bir yükseliş gösteren Green
Ronin Publishing firması tarafından yayınlanan,
George R.R. Martin’in aynı adlı roman serisini temel
alan rol yapma oyunudur. Roman serisi, yayınlanan
her kitabıyla Locus, Hugo, Nebula ve Word Fantasy
ödüllerine sürekli aday olurken Locus Award’ı tam
3 kez kazandı. Seri, beğenileri toplarken, Yüzüklerin
Efendisi’nden sonra ilk defa bir seriye bu kadar
yoğun ilgi gösterildi. Kaçınılmaz bir sonuç olarak
da roman serisi üzerine bir sinema filmi çekilmeye
başlandı. Muhtemelen önümüzdeki seneye sinemalarda
gösterime girmiş olacak.

Oyunun geçtiği diyar, düşük fantezi ögeleriyle
bezenmiş, derebeyliğyle yönetilen bir orta çağ
dünyası. Büyü güçleri ve büyücülüğe ve tuhaf yaratıklara
kitapta yer verilmemiş. Kışların uzun yıllar
sürdüğü, karlı kuzeyden sıcak güneye uzanan bir
kıtada tam 7 krallığın yaşadığı savaş, macera ve
entrikalar hem hikayenin hem de oyunumuzun konularını
oluşturuyor.

Oyunumuza diğer sistemlerden biraz farklı
olarak karakterimizi hazırlamadan önce kendimize
bir “house” yaratarak başlıyoruz. İlk önce bayrağımızın
tasarımını yapıyor ve bir sembol belirliyoruz.
“Narrator” adı verilen oyun anlatıcıyla beraber bir
konum seçiyor, sonra da bulundugumuz konuma göre
soylu evimizin özellik zarlarını atıp gerekli eklentileri
yapıyoruz. “Lordumuz kim?”, “Kanından olanlar
kimler?”, “Kraliçe ne yapar?”, “Nasıl bir soylu evimiz
var?” gibi soruları yanıtlıyoruz. Akabinde “Topraklarımızın
verimi nasıl?”, “Savunma hatlarımızın durumu
ne?”, “Yaşayan insan sayısı kaç?”, “Kurallara baglılık
ve parasal gücümüz ne?”gibi niteliklere puan yatırıp
soylu evimiz ve ona bağlı bulunan tüm topraklarının
detaylı bir portresini çıkarıyoruz.

Her ay, ya da Narratorun belirleyeceği ölçüde
evimizin başına iyi , kötü ya da tam ortada bir şeyler
geliyor ki; bu olaylar da Narrator tarafından kullanılıyor
ve üzerine macera yazılıyor. Örneğin topraklarımızın
bir kısmında sel felaketi meydana geliyor.
Tarım yerleri ciddi zararlar görüyor ve nüfus ciddiye
alınması gerekecek seviyede düşüyor. Hem değerlerimiz
azalıyor hem de bu olay Narrator tarafından
oyun içinde hikaye örgüsü olarak kullanılıyor.
Oyun, “Savaş, macera ve entrikanın birbiri içine
geçmiş başarılı bir örgüsü” olarak kısaca özetlenebilir.
Düşük fantezi ögelerden oluşmuş, gerçekçi bir
dünyada soylu evimizin bireylerinin rolünü alıyoruz.
Evimizi en güzel şartlara taşımaya gayret ediyoruz.
Diğer fantezi sistemlerdeki gibi herhangi bir sınıf
seçmiyoruz. Ayrıca oynanabilecek insandan başka
ırk seçenekleri de yok. Oyun bizim için birkaç hazır
şablon sunmuş o kadar. Bunlardan seçebileceğimiz
gibi, kendimize has bir varyasyon da hazırlayabiliyoruz.
Oyunda bir düğünden prensesi kaçırıyor, rakip
evin prensinin bardağına ölümcül bir zehir atıyor,
turnuvadaki müsabakaları kazanıyor, meydan muharebesinde
düşmanı kılıçtan geçiriyor, ormandaki
gizli bir mabetin sırlarını keşfediyoruz. Aklınıza orta
çağ içerikli başka neler gelirse onlar da dahil tabi.
A Song of Ice & Fire, 19 temel nitelik üzerine
kurulu ve 6’lık zarlarla oynanıyor. Niteliğimizin
değeri, ilgili eylemde kaç tane 6’lık zar atacağımızın
belirleyicisi. Bir nitelikte uzmanlaşabiliyor ve
ne kadar uzmanlaştığımıza bağlı olarak da fazladan
zar atıp düşük zarları eliyoruz. Misal olarak klasik bir
dövüşme mekaniği verelim:

Fighting niteliğimiz 4, Speciality değerimiz ise
2B olsun. Buna durumda toplam 6 adet 6’lık zar atıp
en iyi 4 tanesini topluyoruz. Toplama işlemi sonucu
çıkan değeri karşı tarafın pasif savunmasıyla karşılaştırıyoruz.
Savunmayı ne oranda geçtiğimiz vuruşumuzun
da şiddetini belirliyor. Savunma oranını
Athletics - Awareness ve Agility degerlerinin toplamıbelirliyor. Buna shield ya da çeşitli specialitylerden
gelen bonus değerler de ilave ediliyor. Zırh kavramı
ise bir enteresan. Zırh savunma değerine eklenmiyor
hatta bu değeri düşürüyor. Onun yerine alınan hasarlardan
belli bir bölümünü iptal ediyor. Üzerimizde
bir breastplate var ise bu zırh bizim yediğimiz ilk
5 hasar puanını iptal ediyor ama Defans puanından
da 2 tane götürüyor. Kısacası zırhlar karakterimizi
hantallaştırıyor, fakat acıya direncini yükseltiyor.

Oyunda “intrigue” adı verilen bir sosyal iletişim
mekaniği var ki; gerçekten çok başarılı. Pek çok rol
yapma oyunu sistemindeki gibi “Zarları attım, ikna
ettim oldu!” şeklinde kesinlikle gerçekleşmiyor.
Soğukkanlılığımız, irademiz, ikna şeklimiz, hedefteki
kişiyle olan geçmişiz ve statümüz gibi değerler ön
plana çıkıyor ve bu gibi detaylar havada uçuşuyor.
Bu mekaniğin oyunun 2009 Ennie Awards’ta “en iyi
kural” dalında gümüş almasında çok etkili olduğunu
tahmin ediyorum. Çünkü başka hiç bir oyun sisteminde
bu kadar iyi sosyal iletişim sistemi yok.

Oyunu özel kılan bir diğer olay ise toplu savaşlar.
“Warfare” niteliğimizin devreye girdiği savaşlarda
her türlü savaş taktiğini uygulamak mümkün. Soylu
evimizin nitelik puanlarıyla meydana getirdiğimiz
orduları çeşitli taktikler uygulayarak yönlendiriyoruz.
Duruş şekilleri, saldırı tarzları, savunma taktikleri
oldukça çeşitli ve kullanımı da bir o kadar zevkli.
Bunun yanında savaşa bizzat girmek için gerekli
mekanikler de düşünülmüş. Gayet temiz, kullanışlı
ve kolay kurallarla her şey ustalıkla halledilmiş.

Green Ronin Publishing şu ana kadar, oyundan
başka iki adet macera kitapçığı ve bir de Narrator’s
Kit çıkardı. Büyük bi heyecanla Campaign Guide’ın
da bir an önce piyasaya çıkmasını bekliyoruz.
Oyunda ejderha, giant ve wight gibi yaratıklar
da mevcut, tamamen yok değiller! Fakat sadece
baharat amaçlı olarak kullanılıyorlar. Bu gibi yaratıklar
kuzeyde buzdan bir duvarın arkasında sıkışıp
kalmış durumda ve güneye inmeleri gerçekten çok
nadir gerçekleşen olaylar. Oyun, bunları kullanmanıza
izin veriyor fakat ana hikaye o kadar güzel ki;
yaratıklarla falan pek uğraşmak içinizden gelmiyor
işin doğrusu.

Oyun genel hatlarıyla kesinlikle çok başarılı.
Eğer D&D tarzı oyunları beğeniyori fakat artık
büyünün ya da yaratıkların oyunun hikayelerinde
çok fazla etkin olmasından rahatsız olmaya başladıysanız,
kısacası; artık düşük fantezi bir oyun arıyorsanız
Song of Ice & Fire büyük ihtimalle uzun süredir
aradığınız oyun demektir!

kaynak: http://www.rpcraft.net/RPCraft_STK_v3.pdf
Back to top Go down
http://fantastikortamlar.forumotion.com
 
a song of fire and ice
Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Fantastik Ortamlar :: Diğer Ortamlar :: Diğer RPG Evrenleri-
Jump to: