Fantastik Ortamlar
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.



 
HomeHome  SearchSearch  Latest imagesLatest images  RegisterRegister  Log inLog in  

 

 bilemediğimiz kurallar

Go down 
2 posters
AuthorMessage
1UP
Admin
1UP


Posts : 3270
XP : 9099
Join date : 2008-11-20

bilemediğimiz kurallar Empty
PostSubject: bilemediğimiz kurallar   bilemediğimiz kurallar EmptyFri Nov 06, 2009 12:37 pm

power attack, standard action mu, full round action mu?
power attack kendi başına bir action değil. herhangi bir atak yapabildiğin anda power attack olarak yapabiliyorsun. tek yapman gereken atak zarını atmadan önce bunu belirtmek.

hala kafa karıştıran nokta: açıklamasında 'etkileri bir sonraki rounda kadar devam eder' diyor. bir roundda 2 atak yapıyorsam ikisi de power attack mı olmak zorunda yani? ya da attack of opportunity denk geldiğinde o da power attack mı olacak?
http://paizo.com/pathfinderRPG/prd/feats.html#power-attack

bardic performance, standard action mu free action mu?
performansa başlamak standard action. sonra her round devam ettirmek free action.

7. levelda standard yerine move action olarak başlatabiliyorsun. 13. levelda swift action olarak başlatabiliyorsun.
http://paizo.com/pathfinderRPG/prd/classes/bard.html#bardic-performance

sadece verbal component'i olan büyü AoO yaratır mı?
yaratır. sadece 'swift action' olarak yapılan büyüler AoO yaratmıyor. bir de defensive casting yapmayı başarırsan AoO yaratmıyor tabii.
http://paizo.com/pathfinderRPG/prd/magic.html

'gardda bekliyorum' dediğimiz şey aslında ne?
bu 'gardda bekleme' lafı aslında 2nd edition'dan kalma bir şey, 3.x'de böyle bir terim yok. 'ready' diye bir 'hazır bekleme' hareketimiz var, aslında bizim yaptığımız o. fakat yanlış yaptığımız şey, bunu şimdiye kadar bir 'full round action'muş gibi kullanmamız. halbuki move action'muş. yani az gidip 'adam yaklaşırsa beynine vurmak üzere hazır bekliyorum' diyebiliyormuşuz.

türlü türlü ready aksiyonu yapabliyoruz bir de. mantık, bir koşul belirleyip, o gerçekleşirse önce davranmak. 'adam yaklaşırsa vuracağım,' büyü yapmaya başlarsa okumu atacağım,' 'bir adım geri gitmeye yeltenirse ben de onunla gideceğim,' gibi. güzel bir olayımız.
http://paizo.com/pathfinderRPG/prd/combat.html#ready

tüm wound pointlerim gitti, ölüyor muyum?
daha önce yine bir yerlerde yazmıştım bunu ama yine yazayım. bir türlü öğrenemediğimiz mekaniklerden biri. korian öldü mü kaldı mı beynimiz karıştı yine. ciddi de mesele.

0 wound point'e düştüğün anda DC 15 fortitude atıyorsun. başarırsan ağır yaralısın. başaramazsan ölmeye başlıyorsun.

ağır yaralısın: baygın değilsin, ancak her roundda sadece tek bir move ya da standard action yapabiliyorsun. hızın da yarı yarıya düşüyor. move action yaparsan sorun yok, ama herhangi bir standard action yaptığında (saldırmak ya da büyü yapmak gibi) bayılıyor ve ölmeye başlıyorsun.

ölmeye başladın: bayılıyorsun. her round sıra sana geldiğinde DC 10 fortitude atıyorsun. bu DC her round +1 artıyor.
başaramazsan ölüyorsun.
zorlukla başarırsan (5'ten az farkla) durumun iyileşmiyor, bir sonraki round yeniden save atıyorsun (+1 zorlukla).
rahat başarırsan (5 ya da daha fazla farkla) stabilize oluyorsun -ama hala baygınsın.
süper başarırsan (10 ya da daha fazla farkla) ayılıyor ve ağır yaralı durumuna geliyorsun.
bu arada başka bir karakter gelip DC 15 heal ile seni stabilize edebiliyor (bu hareket oportunity veren bir standard action).

http://www.d20srd.org/srd/variant/adventuring/vitalityAndWoundPoints.htm
http://paizo.com/pathfinderRPG/prd/combat.html#injury-and-death

obscuring mist büyüsü nasıl çalşıyor?
A misty vapor arises around you. It is stationary. - büyücünün etrafında sis yükseliyor ve sabit olarak orada duruyor.
The vapor obscures all sight, including darkvision, beyond 5 feet. - sis, 5 feet ötesini görmeyi tamamen engelliyor, darkvision'umuz bile olsa. yani sadece dibimizdeki, bizim bulunduğumuz kareye bitişik karelerde olan biteni az çok görebiliyoruz. gerisi tamamen körlük.
A creature 5 feet away has concealment (attacks have a 20% miss chance). - 5 feet ötedekilere, yani dibimizdekilere vurmaya çalışırken %20 ıskalama ihtimalimiz var. yüzlük zarda 20'yi geçersek normal atağımızı yapabiliyoruz.
Creatures farther away have total concealment (50% miss chance, and the attacker cannot use sight to locate the target). - daha ötedekileri göremiyoruz, ancak diyelim ki görüş dışında bir yöntemle nerede olduklarını tahmin ediyoruz, o zaman %50 ıskalama şansı ile atak yapabiliyoruz. yüzlük zarda 50'yi geçersek normal atağımızı yapabiliyoruz.

obscuring mist ve menzilli saldırılar: şimdi buradaki açıklamalara ve bizim son oyunda kullanımımıza bakacak olursak... handaki okçular sebastian'ı hedef alıyorlardı ve sebastian'ın nerede olduğunu sis ortaya çıkmadan önce gördüklerinden, sebastian'ın bulunduğunu tahmin ettikleri o noktaya okları salladılar. bu da, bence, burada anlatılan 'total cocealment' ve körleme atakların %50 ıskalaması kuralına denk geliyor.

total concealment'in açıklamasında da şöyle demiş: If you have line of effect to a target but not line of sight, he is considered to have total concealment from you. You can't attack an opponent that has total concealment, though you can attack into a square that you think he occupies. A successful attack into a square occupied by an enemy with total concealment has a 50% miss chance (instead of the normal 20% miss chance for an opponent with concealment).

yani hedefin bulunduğu kareye atak edebiliyorsun, hedef orada mı değil mi göremeden. öyleyse, eğer initiative sebastian'da olsaydı ve sebastian okçulardan önce hareket edip yerini değiştirmiş olsaydı, o zaman okçuların atışları sebastian'ın eski yerine gideceğinden otomatik başarısız olacaktı.

ayrıca menzilli saldırılar gibi, 'reach'i olan silahlar için de aynı kural uygulanabilir.

obscuring mist ve büyü yapmak: bunu yazıcam.

obscuring mist ve blind sight: blind fight'ı olan karakterler, yüzdelik zarda sıçarlarsa, ikinciye etme şansı kazanıyor.

obscuring mist: http://paizo.com/pathfinderRPG/prd/spells/obscuringMist.html#obscuring-mist
concealment: http://paizo.com/pathfinderRPG/prd/combat.html


Last edited by 1UP on Sun Jan 17, 2010 7:04 pm; edited 6 times in total
Back to top Go down
http://fantastikortamlar.forumotion.com
1UP
Admin
1UP


Posts : 3270
XP : 9099
Join date : 2008-11-20

bilemediğimiz kurallar Empty
PostSubject: Re: bilemediğimiz kurallar   bilemediğimiz kurallar EmptyFri Nov 06, 2009 12:40 pm

oyunda bize zaman kaybettiren, bilemediğimiz hareketleri yazdım, daha da yazalım denk geldikçe. daha da varsa aklınıza gelen söyleyin, bakalım.

ha bir de, sleep büyüsünün casting time'ı 1 round. daha önce de yazmıştım, unutuyoruz hep. şimdi bir sleepçimiz daha var, unutmayalım. tık diye yatmıyor yani aslında adamlar, 1 sonraki roundda yatıyorlar.
Back to top Go down
http://fantastikortamlar.forumotion.com
1UP
Admin
1UP


Posts : 3270
XP : 9099
Join date : 2008-11-20

bilemediğimiz kurallar Empty
PostSubject: Re: bilemediğimiz kurallar   bilemediğimiz kurallar EmptyFri Nov 06, 2009 4:24 pm

sadece verbal component'i olan büyü AoO yaratır mı?

bir sonraki programımızda bu soruyu cevaplayacağız.
Back to top Go down
http://fantastikortamlar.forumotion.com
valost

valost


Posts : 2847
XP : 8587
Join date : 2008-11-20

bilemediğimiz kurallar Empty
PostSubject: Re: bilemediğimiz kurallar   bilemediğimiz kurallar EmptyFri Nov 06, 2009 5:24 pm

1UP wrote:
oyunda bize zaman kaybettiren, bilemediğimiz hareketleri yazdım, daha da yazalım denk geldikçe. daha da varsa aklınıza gelen söyleyin, bakalım.

ha bir de, sleep büyüsünün casting time'ı 1 round. daha önce de yazmıştım, unutuyoruz hep. şimdi bir sleepçimiz daha var, unutmayalım. tık diye yatmıyor yani aslında adamlar, 1 sonraki roundda yatıyorlar.

oyyyyy... vay başıma gelenler... tarihin değişeceği anlar yaşanmış demek ki! gül gibi adamlar patır patır döküldüler yere...
Back to top Go down
valost

valost


Posts : 2847
XP : 8587
Join date : 2008-11-20

bilemediğimiz kurallar Empty
PostSubject: Re: bilemediğimiz kurallar   bilemediğimiz kurallar EmptySun Nov 08, 2009 12:05 pm

charm olayında da karşındaki adam sadece spellcraftla mı anlıyor büyü yaptığını? anormal, dikkat çekici bi durum yok mu beybi engin?
Back to top Go down
1UP
Admin
1UP


Posts : 3270
XP : 9099
Join date : 2008-11-20

bilemediğimiz kurallar Empty
PostSubject: Re: bilemediğimiz kurallar   bilemediğimiz kurallar EmptySun Nov 08, 2009 2:16 pm

verbal spell aoo olayını yazdım en başa.

charm olayında mutabakata varamadık daha : )
Back to top Go down
http://fantastikortamlar.forumotion.com
1UP
Admin
1UP


Posts : 3270
XP : 9099
Join date : 2008-11-20

bilemediğimiz kurallar Empty
PostSubject: Re: bilemediğimiz kurallar   bilemediğimiz kurallar EmptySun Nov 08, 2009 11:26 pm

gard olayını yazdım.

charm ve benzeri büyülerde kim ne anlıyor, kim nasıl kıllanıyor, onu da yazıcam bi sonra.
Back to top Go down
http://fantastikortamlar.forumotion.com
1UP
Admin
1UP


Posts : 3270
XP : 9099
Join date : 2008-11-20

bilemediğimiz kurallar Empty
PostSubject: Re: bilemediğimiz kurallar   bilemediğimiz kurallar EmptySat Dec 05, 2009 7:48 pm

wound pointler bittiğinde ölme olayını yazdım. yazılı kurallara göre korian orada ölmeliydi.

fakat tabii aslında kuralları bilen birinin, ölmekte olan karakterini initiative sırasında en sona bırakmaması aptallık oluyor bu durumda. zira sıra sana geldiğinde save atıyor ve başaramazsan o anda ölüyorsun. bundan sonra bu şekilde uygulayalım bence.
Back to top Go down
http://fantastikortamlar.forumotion.com
valost

valost


Posts : 2847
XP : 8587
Join date : 2008-11-20

bilemediğimiz kurallar Empty
PostSubject: Re: bilemediğimiz kurallar   bilemediğimiz kurallar EmptySun Dec 06, 2009 4:20 am

1UP wrote:
wound pointler bittiğinde ölme olayını yazdım. yazılı kurallara göre korian orada ölmeliydi.

fakat tabii aslında kuralları bilen birinin, ölmekte olan karakterini initiative sırasında en sona bırakmaması aptallık oluyor bu durumda. zira sıra sana geldiğinde save atıyor ve başaramazsan o anda ölüyorsun. bundan sonra bu şekilde uygulayalım bence.

kuralları bilmesi gereken birinin aynı sırada fort save attırması da ayrı aptallık tabi. Sad
Back to top Go down
1UP
Admin
1UP


Posts : 3270
XP : 9099
Join date : 2008-11-20

bilemediğimiz kurallar Empty
PostSubject: Re: bilemediğimiz kurallar   bilemediğimiz kurallar EmptySun Dec 06, 2009 8:36 pm

yo, doğru uyguladık biz kuralları, sen doğru zamanda attırdın fort saveleri? sadece ikimiz de tam bilemediğimiz için sonuçta küçük bir torpil yapmış olduk korian'a.

bilen bir DM uyarabilir, ''init zarını yüksek atarsan erken ölürsün, haberin var di mi,'' diye (ki o da şart değil, ''o sleepi oraya atarsan arkaqdaşlarını da uyutursun'' dememek gibi). ama sonra oyuncunun insiyatifine bırakır.

ya da baygın olan karakter otomatik olarak initiative'de sonda yer alır, zar atmak yerine. ki bence bu daha mantıklı.
Back to top Go down
http://fantastikortamlar.forumotion.com
1UP
Admin
1UP


Posts : 3270
XP : 9099
Join date : 2008-11-20

bilemediğimiz kurallar Empty
PostSubject: Re: bilemediğimiz kurallar   bilemediğimiz kurallar EmptySun Jan 17, 2010 7:07 pm

obscuring mist ve concealment (gizlenme?) meselelerini yazdım.

sisin içinden, büyüyü attığın yeri görmeden, rastgele büyü hedeflemek mümkün mü, ona bakıyorum. bence mümkün olmamalı, zira hatırladığım kadarıyla büyüyü attığın yeri net olarak görebilmen gerekiyor. yine de bunun nerede yazılı olduğunu bulamadım, eski edisyonlardan falan kafamda kalan bir şey mi diye tırstım. onunla ilgili kuralı bulunca güncelleyeceğim yine.
Back to top Go down
http://fantastikortamlar.forumotion.com
valost

valost


Posts : 2847
XP : 8587
Join date : 2008-11-20

bilemediğimiz kurallar Empty
PostSubject: Re: bilemediğimiz kurallar   bilemediğimiz kurallar EmptySun Jan 17, 2010 9:34 pm

"mist" mevzuunda şu durumu da yanlış yapıyoruz aslında. aksini uygulamak zor da olsa aslında siz de birbirinizi görmüyorsunuz... thoros'un tinen'e saldırdığını bilmemeniz hatta thoros'un ısrarla ıskaladığını bilmemeniz gerekirdi. mert doğru davrandı tabii ki, orrath'lık bi hareketle bekledi ama olanları bilmese belki de öyle davranamayacaktı. ya da eskaza thoros crit yapıp tinen'i yamultsa mecburen mert de harekete geçecekti.ya da hepiniz birbirinizden habersiz olsanız belki de sisten çıkma gerekliliği hissedecektiniz.
Back to top Go down
1UP
Admin
1UP


Posts : 3270
XP : 9099
Join date : 2008-11-20

bilemediğimiz kurallar Empty
PostSubject: Re: bilemediğimiz kurallar   bilemediğimiz kurallar EmptyMon Jan 18, 2010 9:23 pm

paizo forumlarına taşıdım mist sorusunu : ) aha linki: http://paizo.com/paizo/messageboards/paizoPublishing/pathfinder/pathfinderRPG/rules/questionLineOfEffectLineOfSightConcealmentAndSpells&page=1#6

şunu öğrenmiş oldum: yazılı kurallara göre mist'in içinden, karanlığın içinden ya da körken falan hiç farketmiyor. grid'de istediğin yere istediğin büyüyü atabiliyorsun.

böyle düşünürsek ben 'atamazsın' diyerek sebastian'ın sleepini sikmiş oldum oyunda.

ama bence saçma. ok atarken bile %50 ıskalama ihtimali var. ayrıca orada grid var figürler var diye olmamalı o iş, karakter görmüyor sonuçta.

buna bir DM kuralı, bir ev kuralı lazım. hadi ilk roundda tahmini attın, sonraki roundlarda bi şekilde tutturamama ihtimalin olması lazım kesinlikle.

bizim grup olarak da bu büyüyü daha organize kullanmamız, birbirimizi haberdar etmemiz, önceden planlamamız daha mantıklı ve zevkli olabilir. oyunda korian olarak dedim ben, şu mist olayını bi konuşalım diye.
Back to top Go down
http://fantastikortamlar.forumotion.com
valost

valost


Posts : 2847
XP : 8587
Join date : 2008-11-20

bilemediğimiz kurallar Empty
PostSubject: Re: bilemediğimiz kurallar   bilemediğimiz kurallar EmptyMon Jan 18, 2010 9:34 pm

aslında benim bi üstteki posttaki derdim biraz da bununla ilgili. grid de mal gibi belli kimin nerde durduğu. çok matematiksel bir hesap var. sebastian sleep'i tam 25 feet önüne atacaktı, bi açıdan kolay gibi. aynı şekilde ama adamlar da zaten ellerini ayarlamış nereye atıcakları belli. onların grid'i yok tabi sizin var, gözünüzün önünde : )
Back to top Go down
1UP
Admin
1UP


Posts : 3270
XP : 9099
Join date : 2008-11-20

bilemediğimiz kurallar Empty
PostSubject: Re: bilemediğimiz kurallar   bilemediğimiz kurallar EmptyWed Jan 27, 2010 12:29 pm

Back to top Go down
http://fantastikortamlar.forumotion.com
 
bilemediğimiz kurallar
Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Fantastik Ortamlar :: Sistem :: Standart Kurallar-
Jump to: