power attack, standard action mu, full round action mu?power attack kendi başına bir action değil. herhangi bir atak yapabildiğin anda power attack olarak yapabiliyorsun. tek yapman gereken atak zarını atmadan önce bunu belirtmek.
hala kafa karıştıran nokta: açıklamasında 'etkileri bir sonraki rounda kadar devam eder' diyor. bir roundda 2 atak yapıyorsam ikisi de power attack mı olmak zorunda yani? ya da attack of opportunity denk geldiğinde o da power attack mı olacak?
http://paizo.com/pathfinderRPG/prd/feats.html#power-attackbardic performance, standard action mu free action mu?performansa başlamak standard action. sonra her round devam ettirmek free action.
7. levelda standard yerine move action olarak başlatabiliyorsun. 13. levelda swift action olarak başlatabiliyorsun.
http://paizo.com/pathfinderRPG/prd/classes/bard.html#bardic-performancesadece verbal component'i olan büyü AoO yaratır mı?yaratır. sadece 'swift action' olarak yapılan büyüler AoO yaratmıyor. bir de defensive casting yapmayı başarırsan AoO yaratmıyor tabii.
http://paizo.com/pathfinderRPG/prd/magic.html'gardda bekliyorum' dediğimiz şey aslında ne?bu 'gardda bekleme' lafı aslında 2nd edition'dan kalma bir şey, 3.x'de böyle bir terim yok. 'ready' diye bir 'hazır bekleme' hareketimiz var, aslında bizim yaptığımız o. fakat yanlış yaptığımız şey, bunu şimdiye kadar bir 'full round action'muş gibi kullanmamız. halbuki move action'muş. yani az gidip 'adam yaklaşırsa beynine vurmak üzere hazır bekliyorum' diyebiliyormuşuz.
türlü türlü ready aksiyonu yapabliyoruz bir de. mantık, bir koşul belirleyip, o gerçekleşirse önce davranmak. 'adam yaklaşırsa vuracağım,' büyü yapmaya başlarsa okumu atacağım,' 'bir adım geri gitmeye yeltenirse ben de onunla gideceğim,' gibi. güzel bir olayımız.
http://paizo.com/pathfinderRPG/prd/combat.html#readytüm wound pointlerim gitti, ölüyor muyum?daha önce yine bir yerlerde yazmıştım bunu ama yine yazayım. bir türlü öğrenemediğimiz mekaniklerden biri. korian öldü mü kaldı mı beynimiz karıştı yine. ciddi de mesele.
0 wound point'e
düştüğün anda DC 15 fortitude atıyorsun. başarırsan ağır yaralısın. başaramazsan ölmeye başlıyorsun.
ağır yaralısın: baygın değilsin, ancak her roundda sadece tek bir move ya da standard action yapabiliyorsun. hızın da yarı yarıya düşüyor. move action yaparsan sorun yok, ama herhangi bir standard action yaptığında (saldırmak ya da büyü yapmak gibi) bayılıyor ve ölmeye başlıyorsun.
ölmeye başladın: bayılıyorsun. her round
sıra sana geldiğinde DC 10 fortitude atıyorsun. bu DC her round +1 artıyor.
başaramazsan ölüyorsun.
zorlukla başarırsan (5'ten az farkla) durumun iyileşmiyor, bir sonraki round yeniden save atıyorsun (+1 zorlukla).
rahat başarırsan (5 ya da daha fazla farkla) stabilize oluyorsun -ama hala baygınsın.
süper başarırsan (10 ya da daha fazla farkla) ayılıyor ve ağır yaralı durumuna geliyorsun.
bu arada başka bir karakter gelip DC 15 heal ile seni stabilize edebiliyor (bu hareket oportunity veren bir standard action).
http://www.d20srd.org/srd/variant/adventuring/vitalityAndWoundPoints.htmhttp://paizo.com/pathfinderRPG/prd/combat.html#injury-and-deathobscuring mist büyüsü nasıl çalşıyor?A misty vapor arises around you. It is stationary. - büyücünün etrafında sis yükseliyor ve sabit olarak orada duruyor.
The vapor obscures all sight, including darkvision, beyond 5 feet. - sis, 5 feet ötesini görmeyi tamamen engelliyor, darkvision'umuz bile olsa. yani sadece dibimizdeki, bizim bulunduğumuz kareye bitişik karelerde olan biteni az çok görebiliyoruz. gerisi tamamen körlük.
A creature 5 feet away has concealment (attacks have a 20% miss chance). - 5 feet ötedekilere, yani dibimizdekilere vurmaya çalışırken %20 ıskalama ihtimalimiz var. yüzlük zarda 20'yi geçersek normal atağımızı yapabiliyoruz.
Creatures farther away have total concealment (50% miss chance, and the attacker cannot use sight to locate the target). - daha ötedekileri göremiyoruz, ancak diyelim ki görüş dışında bir yöntemle nerede olduklarını tahmin ediyoruz, o zaman %50 ıskalama şansı ile atak yapabiliyoruz. yüzlük zarda 50'yi geçersek normal atağımızı yapabiliyoruz.
obscuring mist ve menzilli saldırılar: şimdi buradaki açıklamalara ve bizim son oyunda kullanımımıza bakacak olursak... handaki okçular sebastian'ı hedef alıyorlardı ve sebastian'ın nerede olduğunu sis ortaya çıkmadan önce gördüklerinden, sebastian'ın bulunduğunu tahmin ettikleri o noktaya okları salladılar. bu da, bence, burada anlatılan 'total cocealment' ve körleme atakların %50 ıskalaması kuralına denk geliyor.
total concealment'in açıklamasında da şöyle demiş: If you have line of effect to a target but not line of sight, he is considered to have total concealment from you. You can't attack an opponent that has total concealment, though you can attack into a square that you think he occupies. A successful attack into a square occupied by an enemy with total concealment has a 50% miss chance (instead of the normal 20% miss chance for an opponent with concealment).
yani hedefin bulunduğu kareye atak edebiliyorsun, hedef orada mı değil mi göremeden. öyleyse, eğer initiative sebastian'da olsaydı ve sebastian okçulardan önce hareket edip yerini değiştirmiş olsaydı, o zaman okçuların atışları sebastian'ın eski yerine gideceğinden otomatik başarısız olacaktı.
ayrıca menzilli saldırılar gibi, 'reach'i olan silahlar için de aynı kural uygulanabilir.
obscuring mist ve büyü yapmak: bunu yazıcam.
obscuring mist ve blind sight: blind fight'ı olan karakterler, yüzdelik zarda sıçarlarsa, ikinciye etme şansı kazanıyor.
obscuring mist:
http://paizo.com/pathfinderRPG/prd/spells/obscuringMist.html#obscuring-mistconcealment:
http://paizo.com/pathfinderRPG/prd/combat.html