standart kurallarda da, PFRG'nin şu an kullandığımız versiyonunda da çok karmaşık bir mekaniği var bu büyünün. PFRPG'nin yeni gelecek versiyonunda bunu kolaylaştırmışlar. tam nasıl olacak şimdiden bilemiyoruz, ama amcalardan biri anlatmış şöyle olacak, böyle olacak diye. onu baz alarak ben ortaya karışık yaptım. final hali gelince onu kullanırız:
Dispel Magic
Abjuration
Level: Brd 3, Clr 3, Drd 4, Magic 3, Pal 3, Sor/Wiz 3
Components: V, S
Casting Time: 1 standard action
Range: Medium (100 ft. + 10 ft./level)
Target or Area: One spellcaster, creature, or object; or 20-ft.-radius burst
Duration: Instantaneous
Saving Throw: None
Spell Resistance: No
dispel magic büyüsü caster check mekaniği ile kullanılıyor. büyüyü ne şekilde kullanırsan kullan, bu mekanik devreye giriyor:
1d20 + senin level'ına karşı 11 + hedef büyüyü yapan büyücünün level'ı
dispel magic büyü üç şekilde kullanılabiliyor:
1. hedef alarak:
bir nesneyi, yaratığı ya da büyüyü hedef alıyorsun.
eğer yaratığın üzerinde birden fazla büyü varsa, dispel magic en güçlü büyüyü bozmaya çalışıyor. başaramazsa bir güçsüzünü deniyor.
eğer hedef aldığın yaratık bir büyünün ürünüyse (summon monster gibi), dispel check o büyüye karşı atılıyor. başarırsan yaratık ortadan kayboluyor.
eğer hedef aldığın nesne büyülü ise, nesnenin büyücü level'ını geçersen, 1d4 round boyunca o nesnenin büyülü güçleri etkisiz hale geliyor.
kendi yaptığın büyüleri check atmadan otomatik olarak dispel edebiliyorsun.
2. alana:
bu şekilde kullandığında büyü 20 ft (6 metre ya da 4 kare) yarıçaplı bir alanı etkiliyor. yine aynı şekilde, bu alan içindeki en güçlü büyüden başlayarak bir büyü dispel edene kadar ne varsa dispel etmeye çalışıyor.
karşı büyü:
bir büyücüyü gözüne kestirip büyü yaptığı anı kolluyorsun (initiative'in sende olduğunu farzedersek). hareket edebilirsin, zira karşı-büyü yapmak bir standart hareket (full-round hareket değil). büyücü büyüsüne başladığı anda bir caster check yapıyorsun. eğer başarırsan, adamın büyüsü iptal oluyor.