Fantastik Ortamlar
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.



 
HomeHome  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  

 

 mutants and masterminds

Go down 
3 posters
AuthorMessage
1UP
Admin
1UP

Posts : 3270
XP : 7968
Join date : 2008-11-20

mutants and masterminds Empty
PostSubject: mutants and masterminds   mutants and masterminds EmptySat Jul 04, 2009 4:39 pm

daha önce bir yerlerde bahsetmiştim, süper kahraman konseptli güzel sistem diye. başka bir forumda mastermind nick'li serkan arkadaşımız (kişisel olarak tanıyorum, az da olsa) çok güzel anlatmış olayı, buraya kopyalıyorum ben de. özellikle x-men filmini sistem gözünden okuması çok eğlenceli geldi bana:


Super hero genre'li tüm sistemlerde işin en zor tarafı karakter yaratmaktır.

M&M temel olarak D20 üstüne kuruludur. Farkları:

- HP yok! 4. bir saving throw olan Toughness var. Save'i kaç farkla kaçırdığına endseksli olarak dayağı yiyip vuranın yüzüne de gülebilirsin 500 feet Knockback yiyip yıldızları da sayabilirsin.

- Attack Bonus ve Defense abilitylerden gelmez. Adam çok kuvvetli diye baltayı o biçim kullanır teorisi burada yok. Attack Bonus puanla alınır ve yoluyla melee ve ranged olarak ikiye ayrılır. Adamın melee berbatken ranged iyi olabilir. Böylece karakterin konsepti neyse o bozulmadan ve fazla puan harcamadan bazı ataklar öne çıkartılabilir. Hatta tam tamına spesifik olarak bir melee attack cinsi (mesela adamında chi strike gibi bir şey var diyelim) özel olarak yüksek tutulabilir.

- Damage sabittir. Ancak Power Attack, Accurate Attack gibi featlerle değişkenlik gösterebilir. Dolayısıyla damage zarı da yoktur. Tüm oyun sadece 20'lik zarla oynanır.

- Karakterler point-buy metoduyla yaratılır. Amaç kafandaki konsepti en uygun şekilde oturtmaktan başka bir şey değildir. Featleri skilleri seçerken ana prensip karakterin temasıdır.

- Extra Effort ve Hero Point seçenekleriyle "Oooooohaaaa!!!" şeklinde combolar yapmak mümkündür. En umutsuz durumlarda bile günün kahramanı olmak söz konusudur.

- Karakter yaratırken her aşamada GM'e danışılır. Zira sistem abuse etmeye çok açıktır.
Back to top Go down
http://fantastikortamlar.forumotion.com
1UP
Admin
1UP

Posts : 3270
XP : 7968
Join date : 2008-11-20

mutants and masterminds Empty
PostSubject: Re: mutants and masterminds   mutants and masterminds EmptySat Jul 04, 2009 4:40 pm

devam ediyor:

Sistem class ve level esasını alan bir sistem değil. Yaratılan karakterde dikkat edilecek her şey bu karakterin ne kadar işlevsel olduğu değil, ne kadar tematik olduğudur. Örneğin; işinize mutlaka yarar diye Move-By Attack aldınız ya da Elusive Target, bu noktada sormanız gereken soru şudur: "Bu karakter bunu yapmayı nereden biliyor? Evet işe yarayacağı kesin ama benim temama yakışır mı?"

M&M Oynarken

Arkadaşlar oyunu oynarken düşebileceğiniz en büyük tuzak yenilgi ya da alıkonmak olacaktır. "Tuzak" derken kelime anlamını biraz değiştiriyorum ama Oyuncunun düşeceği en büyük tuzak bu sistemin başka RPG'ler gibi önceden belirlenmiş bir zafer sistemi olacağını düşünmektir.

Şöyle ki; bir çizgi roman hikayesinde beklenen bir örgü çeşidi vardır. Örnek olarak Bryan Singer'ın X-Men filmini alıyorum.

Sahne 1-
Wolverine ve Rogue, Sabretooth tarafından saldırıya uğruyor. Wolverine dayağı yiyor. Sabretooth son anda Storm ve Cyclops'un müdahale ettiğini görünce kaçıyor.

Bilanço: 1 yenilgi, 1 kaçan villain

M&M Yorumu: Sabretooth o kütükle bir tane koyuyor ve Wolverine Toughness tutturamayıp bayılıyor. Dolayısıyla 1 Hero Point kazanıyor. Sabretooth kaçtığı için Cyclops ve Storm'da birer Hero Point kazanıyorlar.

----------

Sahne 2-
Rogue kaçıyor ve Wolverine onu buluyor. Tren istasyonunda Magneto saldırıyor ve Wolverine'i paçavra gibi dövüyor. Bu esnada Sabretooth, Storm'u kenara sıkıştırırken kafasına bir yıldırım iniyor. Toad ise Cyclops'un vizorünü alıyor ve control edilemez göz ışınlarıyla ortamda kaos yaratıyor. Dışarıda ise kaostan faydalanan Magneto ve adamları Profesör Xavier tarafından durduruluyor fakat Magneto sivilleri tehdit ettiği için Profesör X, Rogue'la birlikte gitmelerine izin veriyor.

Bilanço: 2 yenilgi, 3 kaçan villain.

M&M Yorumu: Wolverine aldığı yenilgi yüzünden ikinci bir Hero Point daha kazanıyor. Storm bir önceki sefer aldığı Hero Point'i kullanarak kapalı alana bile etkili bir yıldırım düşürüyor. Cyclops'da sahip olduğu komplikasyonun başına bela açması sebebiyle bir Hero Point daha kazanıyor. Magneto ve adamları güvenle kaçtıkları için de ekip birer Hero Point daha alıyor.

----------

Sahne 3-
Ekip işin ardındaki gizemi çözmek için kafa kafaya veriyor. Zira o ana kadar Magneto'nun Wolverine'in peşinde olduğunu sanıyorlardır. Fakat sonra Cyclops, Magneto'nun insanları mutanta çeviren makinesinin çalışırken Magneto'yu neredeyse öldürdüğünü, dolayısıyla planını gerçekleştirmek için makineye kendi, güçlerini aktardığı Rogue'u bağlaması geektiğini buluyor.

Bilanço: Harcanan bir Hero Point.

M&M Yorumu: Cyclops bir Hero Point harcayarak GM'den inspiration istiyor ve deyim yerindeyse büyük resmi görüyor.

----------

Sahne 4-
Ekip Özgürlük Heykeline gidiyor ve Toad'la Mystic tarafında bir temiz dövülmeye başlıyorlar. Toad, Jean Grey'i ve Storm'u saf dışı bırakıyor. Fakat Storm yenilmiş gibi görünürken geri geliyor ve Toad'ı başına bir yıldırım indirip saf dışı bırakıyor. Bu esnada Cyclops, Jean Grey'in yüzüne Toad tarafından atılan yapışkan maddeyi göz ışınıyla yok ediyor. Bu esnada Wolverine, Mystic'i yeniyor.

Bilanço: 4 hero point harcanıyor.

M&M Yorumu: Storm unconscious olduğu zaman bir hero point kullanıyor ve kendine geliyor. İkinci hero pointi ise muhtemelen isabeti sağlaması için Toad'ın kafanına indirdiği yılkdırım için kullanıyor. Cyclops normalde sahip olmadığı bir power feat olan Precise'ı kullanmak için Hero Point harcıyor ve Jean Grey'i boğulmaktan kurtarıyor. Wolverine ise Mystic'in morph gücünün arkasına sakladığı blöfü görüyor ve onu gafil avlıyor. Dikkat ederseniz filmin başoından beri tek hata bile yapmayan Mystic, karnına pençeyi yediğinde ancak aval aval bakmakla yetiniyor.

----------

Sahne 5-
Ekip, Hürriyet Anıtının tepesinde Magneto tarafından tuzağa düşürülüyor. İşte burada mükemmel bir takım çalışması gerçekleştiriliyor. Wolverine kendini bıçaklayarak metal bağlarındak kurtuluyor. Sabretooth'la dövüşen Wolverine, Cyclops'un vizörünü ele geçiriyor ve Jean Grey telekinetik güçlerini kullanarak vizörü doğru açıyla Cyclops'un gözlerine tutuyor. Bu manevrayla yediği göz ışını sonrasında filmde Sabretooth'u son görüşümüz oluyor zaten.

Bilanço: 1 ya da 2 Hero Point harcanıyor.

M&M Yorumu: Wolverine muhtemelen bir hero point harcayarak GM'e bağlardan kurtulmanın yolunu soruyor. Ya da direk kendini öldürecek darbeyi vuruyor fakat yine Hero Point kullanarak bir round için Regeneration gücüne 2 rank daha alıyor ve ölü durumundan hemen ayılıveriyor. Zar tutmamışsa manevra haybeye gitmesin diye Cyclops'un göz ışını için de bir Hero Point harcanmış olabilir.

----------

Sahne 6-
Magneto Hürriyet Anıtı'nın meşalesinde makinesini çalıştırmıştır. O noktaya ulaşamayan ekip (anladığım kadarıyla henüz çaylak olduğu için Storm uçma yeteneğini kullanamamaktadır) bir ekip çalışmasına daha imza atarlar. Storm, Wolverine'i rüzgar yoluyla havalandırır. Jean Grey, Wolverine'i havada sabitler. Wolverine normalde karşı koyamayadığı Magneto'ya karşı yine savunmasızdır. Her ne kadar Magneto, Rogue'a güçlerini devrettiği için zayıf düşmüş olsa da yine de Wolverine'in metal isketetini kareketsiz bırakacak kadar güçlüdür. Bu esnada Cyclops, Magneto'yu vurur ve konsantrasyonunu bozar. Wolverine de makineyi parçalar.

Bilanço: Bence artık sistemin nasıl çalıştığını baya bay anlamışsınızdır

M&M Yorumu: Evet bir kez daha ekip çalışması, doğru kullanılan Hero Point'ler ve bozulan konsantrasyonlar.

----------

Sahne 7-
Rogue ölmek üzeredir ama Wolverine kendi gücünü ona aktararak hayatını kurtarır. Fakat kendisi de az daha ölecektir.

Bilanço: Harcanan Hero Point'ler ortada

M&M Yorumu: Wolverine ölümden dönmek için Hero Point kullanmış olmalı zira Rogue tarafından gücü emilen mutantların güçleri bir süre askıda kalır.

----------

Evet arkadaşlar gece gece manyak gibi oturup bunları size yazdım. Anlatmak istediğimi net olarak anladığınıza emin olmanın yolu buydu ama. Toparlıyorum:

- Yenilgiler ve Tutsak Alınmalar bu türün olağan işleyişine dahildir. Karşılığında Hero Point alınır. Yenilgiler sonrası "game over" havasına girmek diğer türdeki RPGlere has bir durumdur. Bir oyuncunun düşeceği en yanlış düşünce dayağı yediği zaman bozulması, surat asması ve demoralize olmasıdır. Bu oyunda önemli olan hikayedir, önüne gelen her engeli yıkıp geçen kahraman tiplerini barındırmaz.

- Takım çalışması herşeydir! Diğer türlerin aksine bu tür RGP'ler hayal gücünü hazırcılığa alıştırmaz. Zor durumlardan kurtulmanın yolu yüksek zar atmaktan ziyade iyi bir taktik ya da manevra düşünüp onu Hero Point lerle garantiye alarak hikayenin gidişatını değiştirmektir.

- Bakınız Cyclops ve Wolverine. Her ikisini de güçlerinde bir kusur var! Bu kusurlar o kadar mütavazı bir şekilde yaratılmış ki kilit sahnelerde o kusurlar kullanılarak mükemmel çözümler üretilebiliyor. O karakterleri yaratan kişileri, Stan Lee ve merhum Jack Kirby'i burdan saygıyla anıyorum. Bizlerin de yaratacağı karakterlerdeki kusurlarn başbelası değil, oyun içinde unutulmaz sahneler yaratmaya yardımcı olacak birer unsur olduğunun altını çizerek bu yazımı bitiriyorum.
Back to top Go down
http://fantastikortamlar.forumotion.com
Latron

Latron

Posts : 1363
XP : 5953
Join date : 2008-11-20

mutants and masterminds Empty
PostSubject: Re: mutants and masterminds   mutants and masterminds EmptyTue May 04, 2010 5:57 am

şş buralara bakıyo musunuz lan hiç? ehehehehe..
Back to top Go down
valost

valost

Posts : 2847
XP : 7456
Join date : 2008-11-20

mutants and masterminds Empty
PostSubject: Re: mutants and masterminds   mutants and masterminds EmptyTue May 04, 2010 12:07 pm

Latron wrote:
şş buralara bakıyo musunuz lan hiç? ehehehehe..

bakıyoruz tabi enayi. güzelmiş mevzular. biz de hero point yerine kader puanı veriyoruz işte arada bir : )
Back to top Go down
 
mutants and masterminds
Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Fantastik Ortamlar :: Sistem :: Diğer Sistemler-
Jump to: